Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. september 2005 - 23:03 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Forbindelse til MySql på fremmed webhotel

Jeg har to hjemmesider, et hos b-one og et hos web10. Der er lavet et forum på begge hjemmesider. Nogle af brugerne har adgang til begge domæner.

Er det muligt at lægge et indlæg i begge MySql databaser? Jeg får fejlen: Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on xxxxx
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. september 2005 - 23:13 #1
Jeg kunne selvfølgelig loade den tilsvarende side der skriver til db på det andet domæne i samme frame som det første PHP-script bliver loadet i.

Det burde da virke ikk'
Avatar billede Six Nybegynder
15. september 2005 - 23:18 #2
Jo det burde fungere. Hvis du angiver at post.php på den anden server er action i din form.

server1: her oprettes indlæg
server2: her skrives. (post.php) php filen på denne server skal være action i din form. Så burde det virke.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. september 2005 - 23:18 #3
hvis web hotellerne tillader adgang til databasen udfra kan du:

                        |---->database 1
browser----PHP script----|
                        |------------------------------------------->database 2

men de færreste web hoteller gør det

så kan du imidlertid lave:

                        |---->database 1
browser----PHP script----|
                        |----------------------------------PHP script---->database 2
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. oktober 2005 - 02:30 #4
I deler. Putter I et svar ind?
Avatar billede Six Nybegynder
19. oktober 2005 - 03:11 #5
Svar. Fik du det til at fungere efter hensigten ? ;D
Avatar billede Six Nybegynder
19. oktober 2005 - 03:11 #6
... og det skulle så lige være svar :D
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2005 - 08:27 #7
.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. oktober 2005 - 11:25 #8
Ja, jeg gjorde som jeg selv skrev i min kommentar. Det fungerer fint :-)
Avatar billede steka Nybegynder
09. januar 2006 - 10:05 #9
Hej
Har netop det samme problem.
Har en side hos pi.dk opdelt i frames. Et af disse frames linker op mod b-one, hvor der skal afvikles en mysql forespørgsel, som skal sendes tilbage til en anden frame hos pi.dk.
Har læst jeres kommentarer, men forstår dem ikke.
Tilsyneladende læser b-one "framet" mine login oplysninger, men sender desværre et lignende svar tilbage, som ovennævnte.
Hjælp ..... :-)