Avatar billede mac4ever Nybegynder
15. september 2005 - 21:48 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

pc backup via firewire HD på en Mac

jeg har en lille udfordring.

jeg har en Mac med en eksterne firewire HD slutted direkte til, jeg har også en PC'er som er koblet på mit lokale netværk med en router. Det vil sige at pc og Mac'en kan se hinanden, jeg kan sagtens sætte Mac'en op som eksempelvis FTP server, og komme ind på den med min pc. MEN...hvis jeg nu vil oprette et image af min pc'er, med eksempelvis Norton Ghost (enten 9 eller 2003), kan jeg så gemme det image på FW HD'en via Mac'en....??

Nogle der har et bud...!
Avatar billede sd8220 Seniormester
15. september 2005 - 22:31 #1
Hejsa
Ja du kanj o lave imaget på PC'en og gemme det på Mac'ens ftp; men er det ikke nememre at slutte dig til PC'en ved hjælpe af Mac'ens indbygede mulighed for at koble på et windowsnetværk? (Så går jkeg blindt ;_) ud fra, at det er en Mac med OS X) og så lade Mac'en hente imaget på PC'en?
Allerbedst vil det selvf være, hvis Windowsen kan se Mac'en som et fælles drev; og det burde du kunne opnår (igen under forudsætning af OS X) ved i Systemindstillingen Deling på Mac'en at slå Windowsdeling til.
/Seb
Avatar billede mac4ever Nybegynder
16. september 2005 - 08:22 #2
Det er ikke noget problem for mig at se Mac'en..og jo det er OS X 10.4, men det som jeg vil, eller er interesteret i at vide, er om man kan se Firewire HD'en der er slutted på Mac'en, på selve pc'en. Men ellers er det rigtigt nok, så kunne jeg jo bare gemme pc'ens image på selve Mac'en via FTP eller windows deling.
Avatar billede sd8220 Seniormester
16. september 2005 - 10:38 #3
Du burde da nok kunne mounte FireWire disken på PC'en, hvis du slår Windowsdeling til på Mac'en, og logger ind med en administratorkonto fra Windows til Mac, om du forstår ,_)
/Seb
Avatar billede mac4ever Nybegynder
16. september 2005 - 10:41 #4
jooo..men jeg syntes ikke at jeg før har kunne se FW disken når jeg har skulle dele noget...måske gør jeg noget forkert...skal jeg dele en mappe....??

ellers kigger jeg på det i aften.