Avatar billede jorgetu Nybegynder
15. september 2005 - 20:21 Der er 2 kommentarer

Password beskyttelse af pdf filer (ver.1.3)

Hej,

Jeg er ved at lave password beskyttelse af pdf filer. Jeg kan generere pdffilen og få den til at prompte for password.

Jeg bruger følgende specifikation
http://partners.adobe.com/public/developer/pdf/index_reference.html. Jeg skal bruge version 1.3

Desværre er der ikke nogle eksempler i specifikationen.

Mit spørgsmål er så:

Er der nogen der har et konkret eksempel, hvor der angives et konkret userpassword og ownerpassword som køres igennem krypteringsalgoritmerne jvf. specifikationen og resultat gives og kan sættes ind i en pdf.

Jeg mangler simpelthen testdata til at verifice min algoritme.

jeg mangler desuden også et konkret eksempel på den kode man sætter ind i pdffilen. Jeg er med på at man laver en entry i trailerdelen og laver en encrypt del, men hvordan skal man angive passwordene?

mvh
Tue
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. september 2005 - 23:58 #1
Hvad er det specifikt du ønsker at beskytte?

a) skal det forhindres at brugere downloader filen fra din server

b) eller at de åbne filen i akrobat reader uden at kende passwrd

a ville være typisk for et 'kun for medlemmer' websted med downloads

b for et firma hvor fx maketing strategien ligger på den fælles dataserver, men kun må blive læst af chefen og marketingafdelingen.
Avatar billede jorgetu Nybegynder
16. september 2005 - 07:27 #2
Det er klart svar b.

Det er password beskyttelse af filen i acrobat readeren. Eet password til admin og eet password til modtager af pdffilen.