Avatar billede strit Nybegynder
15. september 2005 - 17:14 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny PC - erfaringer søges

Hejsa

Min storesøster (som absolut ikke er PC bruger) og hendes 2 børn på 7 og 5 år, skal have sig en ny PC.

Så er spørgsmålet så lige, hvad man skal købe. Jeg er simpelthen ikke nok inde i tingene til at vide hvad der er godt hardware, og hvad der er skidt.

Her er lidt at gå efter:

Jeg vil meget nødig skulle samle det hele selv, da det tager for lang tid, så den skal købes samlet.
Prisen skal være omkring mellem 6000 og MAX 7000 for alt.

Der skal helst være en fladskærm til.
Der skal være højtalere (må gerne være indbygget i skærmen).

512 MB ram er minimum.

Jeg vil også mene at grafikkortet skal være et der ikke er onboard, men kan dog måske overbevises om andet.

Umiddelbart vil jeg nødigt skulle købe en processor der ikke er AMD 64 eller pentium 4. altså helst ikke deres low-linjes, igen kan dette dog ændres. (Computeren skal jo nok bare bruges til børnespil, internet og lidt office).

Det var vist det.
Nåå ja, den må meget gerne kunne hentes i Århus eller omegn:)

Jeg har selv kigget lidt på de computere de har ved www.pc-lager.dk, hvor både deres "Office SmartSize" og "Home PC" linjer er ret interessante.

Computeren skal købes den 24 september, så det kan evt. være en der er på tilbud i den uge.

- Strit
Avatar billede strit Nybegynder
15. september 2005 - 17:20 #1
Nå ja. Den skal også gerne være rimelig stille:)

Puuha, kan det mon lade sig gøre.
Avatar billede mjl Nybegynder
15. september 2005 - 18:00 #2
Måske er Dell løsningen www.dell.dk
Avatar billede mjl Nybegynder
15. september 2005 - 18:01 #3
Avatar billede bimse-dk Nybegynder
15. september 2005 - 18:02 #4
skal det lige være i århus eller omegn du skal handle? har nemlig gode erfaringer med 1TEGRATION A/S som holder til i Aars og de sender til fornuftige priser ( 375 kr med skærm )

prøv at kigge på denne her

http://www.1tegration.dk/Default.aspx?id=3&productid=6792
Avatar billede strit Nybegynder
15. september 2005 - 18:55 #5
Så vidt jeg kan se, så er dell løsningerne for dyre. (når der kommer fladskærm på, så stiger de en del).
Avatar billede strit Nybegynder
15. september 2005 - 18:56 #6
den fra 1tegration er også alt for dyr. Der er jo ingen skærm med.
Avatar billede strit Nybegynder
15. september 2005 - 18:57 #7
Angåede det med, at det skal kunne købes i Århus eller omegn er også baseret på, at de gerne skulle kunne gå ind med computeren, hvis der er noget galt. Det dur ikke at den skal sendes. (En løsning som Dell's pickup service er selvfølgelig også fin, men ret dyr).
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2005 - 20:14 #9
hmmm... glem lige det link...
Avatar billede strit Nybegynder
15. september 2005 - 20:18 #10
Mht. computerne ved Århus PC lager www.pc-lager.dk, SÅ er jeg nok mest interesseret i, om nogen kan sige godt eller dårligt om de bundkort de bruger, samt valg af grafikkort.
Eventuelt også, hvis der er nogen der har interessant viden om noget af den anden hardware.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2005 - 20:25 #11
Kan se de bruger Asrock bundkort som er et Asus OEM produkt. De er ok, men der er ikke så mange indstillingsmuligheder på kortene.
Avatar billede strit Nybegynder
15. september 2005 - 20:32 #12
Betyder heller ikke så meget med instillinger på bundkortet. Som sagt så er det en computer der skal sættes op, og så skal den helst bare køre. Det er absolut ikke computer-kyndige personer der skal have med den at gøre i dagligdagen.
Avatar billede mjl Nybegynder
15. september 2005 - 21:51 #13
Tja - måske Dell
Avatar billede strit Nybegynder
15. september 2005 - 21:58 #14
mjl - Jeg har stadig kig på dell, og hvis det bliver sådan en, så skal du nok få point:)
Synes bare jeg har hørt dårlige ting om Dell maskiner. At de går i stykker, og at de begynder at larme ret meget. Kan dog ikke lige sige, at jeg har en pålidelig kilde til det.
Avatar billede mjl Nybegynder
15. september 2005 - 22:08 #15
Det er måske rigtigt - men måske en fra Midtdata kunne dække dine behov/krav?

www.midtdata.dk - Se evt. deres "PC konfigurator" - godt sted at handle - har lagt mange tusind kr. hos dem, uden probs.
Avatar billede strit Nybegynder
28. september 2005 - 20:43 #16
Jeg samlede selv en ved PC-lager