Avatar billede djthomsen Nybegynder
15. september 2005 - 14:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyt batteri til bærbar?

Min bærbare computers batteri er vist på renden af et sammenbrud. Eller det vil sige at jeg ved ikke helt om dete r computeren eller batteriet. Men sagen er den at batteriet simpelthen ikke kan holde computeren tændt i mere end 15 min. Og hvis man starter den op uden strømtilslutning er batteriniveauet allerede faldet 25 % inden man når windows..

Computeren er kun 1 år gammel så kan det passe at man allerede skal skifte batteri nu?

Og hvis man skal hvor er det så billigst at købe en batteri til en medion 40100??

På forhånd tak for hjælpen...
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 14:36 #1
kontakt din forhandler, et batteri skal (hvis det er behandlet ordenligt) holde mere end et år. (det kan nemlig også nemt være dit lade kredsløb i dion computer, så snak med din forhandler om at sende den til service)

Ps. det er ikke den rigtige kategori, tynde klienter er ikke bærbare *S*
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. september 2005 - 14:50 #3
Skod link jeg fik lavet der.
Følg dette link: https://www.medionshop.de/deshop/index.jsp
Klik Zubehör
Klik Notebook-Zubehör
Klik ab MD 40100
Klik MD 40100

For Medion produkt support, venligst ring til vores service center:

Repair Service
Compare Support A/S
Meterbuen 6-12, byg. 8
2740 Skovlunde

Phone: (+45) 70 20 42 33
Fax: (+45) 70 20 42 24
hotline@compare-support.dk

Call Center
Compare Support A/S
Meterbuen 6-12, byg. 8
2740 Skovlunde

Phone: (+45) 70 20 42 33
Fax: (+45) 44 84 00 41
hotline@compare-support.dk
Avatar billede anderswj Nybegynder
15. september 2005 - 19:30 #4
Hej.

Hvis du ikke vil bruge mange penge på et nyt batteri, er der et lille tip du kan prøve.

1) Kør batteriet tomt og tag det ud hvorefter det skal i en frysepose som skal være tæt, spænd en knude på den.
2) Smid den nu i fryseren (ved godt det lyder langt ude, men har selv gjort det hvor det virkede!) Og lad den ligge i fryseren i 24timer. Tag derefter batteriet ud, og åben posen igen. Lad batteriet ligge ved stuetemperatur i 12 timer og helst ikke i direkte sollys.
3) Herefter skal batteriet lade helt op uden du har din bærbare tændt.

Når dette er sket, bør dit batteri holde i meget lang tid igen uden at løbe tør med det samme. Har gjort dette ved både almindelige batterier, mobil telefon batteri og et enkelt bærbar batteri. Alle med gode resultater.

Alternativt, vil jeg anbefale dig at se på hjemmesiden www.batterier.dk
Der findes battier til billige penge, og til næsten alt.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 00:45 #5
brug for mere hjælp ?