Avatar billede ekzibit Nybegynder
15. september 2005 - 14:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SAP & Excell

Der findes en del transaktioner i SAP hvorfra man ikke kan eksportere data eller gemme det som excellfil. Derfor spørgsmålet; Findes der et program eller en måde hvorpå man kan "grappe", "tage", "kopiere" eller hvad man nu kalder det, data fra et SAP skærmbillede og sætte det ind i excell???
Avatar billede niels_j_trans Nybegynder
15. september 2005 - 14:59 #1
Hvis du ikke kan finde et ikon eller en knap på dit skærmbillede som netop skal benyttes til at overføre data til Excel, er det ikke særligt sansynligt at du overhovedet kan overføre data fra skærmbilledet. Hvis du har kendskab til, hvilke data der er tale om og er istand til at finde de samme data i en bagved-liggende tabel i SAP's datadictionary (transaktion SE16) kan du evt. gøre det herfra istedet.  Ellers er der nok desværre kun den normale Windows Cut&Paste funktionalitet tilbage, hvilket sikkert ikke lige er det du efterspørger. Sidste udvej (som du måske allerede har prøvet) er at forsøge at vælge følgende i den blå vandrette menubjælke øverst: Status --> List --> Save --> Local file. Hvis alle menupunkterne er selekterbare får du indholdet af den tabel/liste du har stående på skærmen overført til en fil, som du gemmer på din PC og efterfølgende kan åbne fra Excel.
Avatar billede ekzibit Nybegynder
24. juli 2006 - 11:02 #2
hmm