Avatar billede vandalay Nybegynder
15. september 2005 - 08:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

gemme og navngiv billede php/mysql

Jeg har lavet et lille system til at holde styr på kunder og deres behandlinger. Nu vil jeg gerne kunne gemme et billede for hver behandling. Billedet skal vel også omdøbes, måske efter dato + kundeId, så der ikke kommer overskrivninger i mappen eller er det bedre at gemme selve billedet i databasen.
Hvordan gør jeg?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
15. september 2005 - 08:10 #1
Du kan lave en ny tabel med id, kundeid.

Så kan du omdøbe billede til det id posten får i tabellen efter upload.
Avatar billede vandalay Nybegynder
15. september 2005 - 08:16 #2
Sorry! Tænkte ikke lige - hver behandling har et Id, så billedet skal bare navngives efter det. Men stadigvæk - hvordan gemmer og navngiver jeg fra systemet af
Avatar billede hmortensen Nybegynder
15. september 2005 - 08:20 #3
Du uploader billedet, laver indsætter data tabellen, så kan du få id'et fra indsættelsen med mysql_insert_id(), og så flytter du den uploadede fil fra temp mappen til den endelige mappe, og navngiver den.
Avatar billede vandalay Nybegynder
15. september 2005 - 09:25 #4
har fundet noget en løsning jeg kunne bruge
Avatar billede hmortensen Nybegynder
15. september 2005 - 10:30 #5
Og hvad var løsningen ?