Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
15. september 2005 - 06:57 Der er 14 kommentarer

Hvad synes i om min hjemmeside?

Hejsa...

Jeg har i godt 7 - 8 måneder haft en hjemmeside ved navn: http://www.azkaban.dk og jeg synes selv det kører rigtig godt med den :)

Men jeg kunne godt tænke mig at hører flere meninger omkring mit design. Derfor vil jeg hører jer om hvad I synes om det :)?
Jeg er også i gang med at lave et nyt design til hjemmesiden, sammen med en ven, og jeg har klippet et billede af designet ud, som kan ses lige her: http://www.azkaban.dk/index/test4.jpg

Designet er lagt fra færdigt, og det er bare et lille udklip, jeg har også fjernet nogle effekter, da jeg ikke vil gøre dem synlig endnu, men hvad synes i om hjemmesiden og designet :)

Før folk begynder at sige at den er dyster og mørk, så vil jeg lige sige det er meningen, for det er jo Azkaban vi snakker om, og jeg forsøger at leve op til navnet :)

Glæder mig til at hører jeres svar.
På forhånd tak.
Avatar billede mobius6 Juniormester
15. september 2005 - 09:33 #1
udover det er fedtet at bruge 5 point til folk som gider bruge deres tid på at vurdere dit arbejde, så ser det rimeligt ud, der er dog rod i linjerne/stregerne og jeg ser ingen grund til at bruge BLÅ streger når resten er i sort/grå/mørk-grøn og menuopdelingsstregerne bør flugte med det øvrige afsnitsdelere, baggrunden bør også være mørk. kom igen når der er mere at se på.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
15. september 2005 - 10:06 #2
mobius6: Jeg ser slet ingen grund til at skulle give point, synes enlig det er åndsvagt at man skal have point for at hjælpe andre, det er jo lidt lige som at jeg skal betale dig 5 kr. bare for at trykke på et link. Det er jo for dårligt, at folk ikke kan gøre noget gratis :)

Det andet du mener der vil jeg lige sige, hvad snakker du om? blå streger? hvor i alverden ser du dem henne, jeg kan ikke se nogen blå streger, det er det samme med sort/grå/mørk-grøn hvor i alverden ser du det henne? Jeg kan i hvert fald ikke se nogen, sikker på der ikke er noget galt med din skærm :)?
Avatar billede mobius6 Juniormester
15. september 2005 - 10:48 #3
http://www.azkaban.dk/index/test4.jpg streger i indholdsfelt = 2E3440 = blå , mine skærme fejler ingenting ;)
pointgivning er måden hvorpå man konkret kan værdsætte andres tid på dit projekt
at give 5 point er = det rager dig igrunden om hvor lang tid der bruges 100 point indikerer at du værdsætter tiden og energien der bruges på at vurdere arbejdet. og det er trods alt måden eksperten er bygget op. --"Det er jo for dårligt, at folk ikke kan gøre noget gratis" -- ja det kan vi godt blive enige om, men det er jo spillereglerne i denne verden.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
15. september 2005 - 11:01 #4
mobius6 nåh det billede, troede du mente designet på http://www.azkaban.dk/
Altså det er jo bare et lille udklip af designet, og det er slet ikke færdigt. jeg og min ven har vel nået omkring 30 - 50% indtil nu...

Nu bruger jeg ikke eksperten særlig tit, så har ikke sat mig ind i det, men du vil altså sige at hvis jeg opretter en ny tråd hvor man får 100 point, så vil jeg få flere kommentar? Men hvordan vil det lige gå op at give 100 point til f.eks. 10 personer når man kun har 200 point selv?
100 * 10 = 1000
200 - 1000 = -800

hvilket betyder at så må jeg da få en underskud på -800 point
eller har jeg bare ikke forstået point systemet? (har slet ikke læst om det)
Avatar billede mobius6 Juniormester
15. september 2005 - 11:12 #5
nå ok du har beare formuleret spørgsmålet lidt kryptisk:
Jeg er også i gang med at lave et nyt design til hjemmesiden, sammen med en ven, og jeg har klippet et billede af designet ud, som kan ses lige her: http://www.azkaban.dk/index/test4.jpg
Designet er lagt fra færdigt, og det er bare et lille udklip, jeg har også fjernet nogle effekter, da jeg ikke vil gøre dem synlig endnu, men hvad synes i om hjemmesiden og designet"

mht points så vil 100 sikkert tiltrække flere :-)
man deler pointsne, så hvis du fx ligger 100 p
og der er 4 der kommer med en pointgivende svar så deles pointsne med 25 til hver, med mindre du fordeler dem manuelt fx 30-30-30-10. man kan ikke give mere end 200points (eller det kan man godt visknok 300 max men så skal du ind og gøre det manuelt og det er der ikke mange der gør)

så ja, måske det ville hjælpe med flere points og klar besked om du vil have vurderet BEGGE sites eller kun det ene design.

men det er generelt en god ide at sætte sig ind i pointsystemet og "reglerne" /kutumenfor behandling af kommentare og svar, hvis man fågger op alt for mange gange kan man ende ud med at ingen tilsidst gider hjælpe, egentlig er det ligesom ude i den virkelige verden hvis man er flink, saglig og behandler folk ordentligt og med respekt så vil man få positiv response, i modsat tilfælde vil man på sigt blive "blacklisted" af de mere rutinerede hjælpere/brugere.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
15. september 2005 - 13:03 #6
ok... men nu er jeg ikke  her inde så tit, så har aldrig sat mig ind i det, jeg har forsøgt at ændre point givelsen på denne tråd, men det kan man åbenbart ikke, så jeg skal vel oprette en ny?

Dessuden sagde jeg forkert før, jeg har ikke 200 point, jeg har over 1700 pint, jeg så bare forkert :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
15. september 2005 - 13:39 #7
et spørgsmål kan ikke editeres når det først er oprettet.

men jo, du kan altid lukke spørgsmålet og lave et nyt, det er der intet i vejen for.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
15. september 2005 - 14:01 #8
ok... har lavet en ny, men kan ikke finde ud af hvordan jeg lukker denne her :-s
Som sagt bruger stort set aldrig eksperten.
Avatar billede mobius6 Juniormester
15. september 2005 - 17:05 #9
denne post skriver jeg som et svar, herefter kan du nederst i venstre hjørne se en lille boks med mit navn i (hvis flere havde lagt svar ville deres navne også stå der)
hvis du markerer navnet og derefter klikker på accepter så lukker spørgsmålet og du giver mig 5 point.

dette skal du så kun gøre hvis mine svar reelt har hjulpet dig, hvis du ikke har fået hjælp ligger du selv et svar som du accepterer, du kan også for blot at prøve det af gøre begge dele og dermed give os hver 2.5 point.
Avatar billede mobius6 Juniormester
15. september 2005 - 17:06 #10
nu kan du også se at dit spærgsmål har ændret status og det lille flag som før var grønt er blevet gult, når svar(ene) er accepteret bliver flaget blåt, og spørgsmålet er dermed lukket
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
15. september 2005 - 19:38 #11
Flere point?
- Venstre menu spalte >> Funktioner >> Afsæt flere point
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
15. september 2005 - 22:01 #12
tja der kan man jo bare se :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
30. september 2005 - 16:07 #13
hvad er nyt?
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. februar 2006 - 04:59 #14
| ding! | timeout ;-)