Avatar billede tingholm Mester
14. september 2005 - 21:37 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

indtast sql i access 2002

kan man ikke selv taste sql ind i access ??

jeg mener at have installeret office xp, men der står "Microsoft Access 2002" under hjælpen...
Avatar billede mugs Novice
14. september 2005 - 21:40 #1
Lidt nærmere informationer ville være til hjælp. Hvad er dit problem?
Avatar billede tingholm Mester
14. september 2005 - 21:42 #2
vil copy paste noget autogenereret sql... kan man ikke få en kommandoprompt ??
Avatar billede madschristensen Nybegynder
14. september 2005 - 21:42 #3
Når du opretter en ny forespørgsel, kan du vælge "SQL mode"... Her kan du taste alt det sql du vil ;O))
Avatar billede tingholm Mester
14. september 2005 - 21:45 #4
kan ikke finde det.... kan du udspecifisere ??
Avatar billede mugs Novice
14. september 2005 - 21:46 #5
Forespørgsler > Ny > Vis > SQL
Avatar billede tingholm Mester
14. september 2005 - 21:54 #6
ok, så man kan ikke gøre det i en tom database ?? (CREATE TABLE...)
Avatar billede mugs Novice
14. september 2005 - 21:56 #7
Jeg ved ikke om du kan lave en CREATE TABLE i en forespørgsel. Men hvad er formålet med at lave det. en forespørgsel får jo normalt sine data fra en i forvejen oprettet forespørgsel.
Avatar billede tingholm Mester
14. september 2005 - 21:57 #8
klart access ikke vil godtage sql som er eksporteret fra phpmyadmin...
Avatar billede tingholm Mester
14. september 2005 - 21:58 #9
ja, men jeg vil slet ikke ind i forespørgsler... det var blot det jeg fik besked på var nødvendigt... forespørgsler er vel det alle vi andre kalder SELECT ??
Avatar billede mugs Novice
14. september 2005 - 22:00 #10
Så tror jeg vi skal have lidt nærmere forklaring på, hvad du egentlig vil.
Avatar billede tingholm Mester
14. september 2005 - 22:02 #11
jeg har eksporteret en mysql database til sql tekst...
denne tekst vil jeg gerne køre i access så jeg kan få en identisk database i access som jeg har i mysql...

# phpMyAdmin MySQL-Dump
# version 2.3.2
# http://www.phpmyadmin.net/ (download page)
Avatar billede tingholm Mester
14. september 2005 - 22:05 #12
den tekst jeg skal paste ligner dette... der er så bare en del mere... !

CREATE TABLE tabel(
  id int(5) NOT NULL default '0',
  sted int(4) NOT NULL default '0',
  billede-type varchar(4) NOT NULL default 'jpg',
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM;

INSERT INTO tabel VALUES (8, 21, 'jpg');
INSERT INTO tabel VALUES (50, 44, 'jpg');
INSERT INTO tabel VALUES (49, 44, 'jpg');
INSERT INTO tabel VALUES (48, 44, 'jpg');
...
Avatar billede claesdamlund Nybegynder
14. september 2005 - 23:46 #13
Du kan sagtens køre en Create Table i SQL visningen af en Access-forespørgsel. Men Access understøtter ikke Default i create table sætninger, og tillader heller ikke argumenter til Int - såsom Int(5) (hvad betyder 5-tallet i øvrigt? Hvis det er en 5-byte integer, har jeg aldrig hørt om sådan en...). Access tillader heller ikke bindestreger i feltnavne. Så det nærmeste du kan komme, er noget i stil med dette:

CREATE TABLE tabel(
  id int NOT NULL,
  sted int NOT NULL,
  billedetype varchar(4) NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (id)
)

Jeg ved ikke hvor brugbart dét er :o)
Avatar billede tingholm Mester
17. september 2005 - 14:56 #14
claesdamlund: er sql ikke standardiseret ?? og i givet fald, er det så microsoft eller mysql der ikke gidder følge stadarden ??
ja det er en 5 byte integer...
Avatar billede tingholm Mester
17. september 2005 - 14:56 #15
madschristensen, mugs og claesdamlund: smider i svar så i kan få points ??
Avatar billede mugs Novice
17. september 2005 - 15:41 #16
.
Avatar billede claesdamlund Nybegynder
17. september 2005 - 16:28 #17
Svar
Avatar billede tingholm Mester
17. september 2005 - 17:08 #18
venter lige på madschristensen, skal vi sige han får et døgn !?!? ellers deler i bare pointsene...
Avatar billede madschristensen Nybegynder
18. september 2005 - 22:05 #19
MadsChristensen skal grave have - siger hans kone - så jeg har ikke været så meget online *GGG*
Avatar billede mugs Novice
18. september 2005 - 22:08 #20
Grave have - Hvad er en have?
Avatar billede claesdamlund Nybegynder
18. september 2005 - 22:30 #21
Er der ikke en masse arbejdsløse IT-folk man kan ansætte billigt som havemand???
Avatar billede mugs Novice
19. september 2005 - 08:00 #22
Claes > Nu er jeg hverken IT eller arbejdsløs, men falder du over et par stykker så giv lige lyd fra dig.