Avatar billede rahtt Nybegynder
14. september 2005 - 21:36 Der er 1 kommentar

Problem ved installering af Windows XP på Ny maskine

Hej...
Jeg har problemer med at starte installetionen af xp på en ny computer... det er en pc med sata hhd...

Når man starter computeren og sætter cden i... booter den cd'en... når den er færdig kommer den kendte blå skærm med at "tryk enter for at installere xp" osv.... Når man trykker enter skriver den at den ikke kan finde nogle harddiske...

Har kontrolleret bios og der er HHD fundet....
også inde i indstillinger for raid er den fundet

Er der noget man kan gøre for at afhjælpe dette problem eller er det en fejl fra producenten af pcen
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. september 2005 - 21:46 #1
Tryk F6 i starten af text mode delen af setup (den blå skærm). Herefter kan du installere en storage driver til din SATA controller fra en diskette.

Hvis du ikke har fået den med på en diskette, skal du finde den på en medfølgende CD eller på producenten af dit MB's hjemmeside og kopiere den ud i roden af en diskettte.