Avatar billede brianc Nybegynder
14. september 2005 - 21:30 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Sikkerhed på nettet

Hvilket antivirus og firewall skal jeg vælge. er lidt ligeglad med hvad det koster bare det virke. Har haft alt for mange problemer med norton internet security på det sidste og vil skifte til noget andet.

Det med meget gerne være noget med både firewall og antivirus
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2005 - 21:42 #1
http://spywarefri-shop.dk/index.php?cPath=30
Tag et kig på Bullguard, eller kombinationen Norman-Bitguard.
Avatar billede boxer Nybegynder
14. september 2005 - 21:44 #2
Avatar billede smolle Nybegynder
14. september 2005 - 22:02 #3
Jeg har gode erfaringer med Sygate Personal Firewall. Kan hentes her: http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. september 2005 - 22:08 #4
Teknisk vil jeg mene at den danskudviklede NetOP Firewall er overlegen. Den er ikke så udbredt, men Danware laver suveræne produkter. Det specielle ved denne firewall er, at den er driver baseret, dvs. den skulle være meget svær at omgå/disable. Desuden laver den processkontrol, hvilket giver en meget stærk styring af netværkstrafik *fra* din PC, hvis den skulle blive inficeret med noget snavs...

Antivirus vil jeg pege på McAffee.
Avatar billede boxer Nybegynder
14. september 2005 - 22:37 #5
Jeg har før kørt med Norman AV og Bitguard firewall. Begge er kanonprogrammer.
Efter et stykke tid besluttede jeg at afprøve Sygate Personal Firewall. Den har jeg været glad for.
Nu har jeg så besluttet at afprøve Bullguard. Den indeholder Proudgaven af Sygate samt Bitdefender AV. Lige nu er jeg ved at foretage min første scanning - virusscanneren bruger mindre resourcer end Norman. Brugerfladen er 20 gange flottere :o)

Jeg kender ikke NetOP firewallen, men jeg kan ærlig talt ikke forstå at McAfee bliver anbefalt? Den er træg og mig bekendt er de lidt bagud med opdateringerne.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. september 2005 - 23:53 #6
NetOP firewallen er i princippet den samme som Bitguard. Btw, ganske sjov film *S* http://film.netop.com/

Mit bud på spørgsmålet, er en kombination af Kaspersky antivirus, og Bitguard firewall. Så bliver det vist ikke bedre.

Boxer-> Behøver vi at diskutere hinandens anbefalinger ? ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
15. september 2005 - 00:02 #7
forevernewbie -> Ikke nødvendigvis, men det skader vel heller ikke :o)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
15. september 2005 - 00:43 #8
Boxer-> Næh, men jeg syntes bare det er lidt overflødigt. Alt hvad der er blevet nævnt her, er gode programmer, som beskytter godt. De er forskellige, med hver deres fordele og ulemper, og jeg syntes egentlig ikke vi behøver at forvirre spørger med dem. Jeg mener det bedste er at prøve lidt forskelligt, for at se om det kører på maskinen, før man beslutter sig.
Avatar billede boxer Nybegynder
15. september 2005 - 11:39 #9
brianc -> Jeg har lige afprøvet Bullguard pakken fra mit link. Det viser sig at Bullguard endnu ikke giver muligheden for at højreklikke på en fil og vælge scan.
De skriver at de arbejder på det og at det kommer med når version 5.1 bliver klar.
Jeg ved ikke hvornår det bliver, men jeg kan faktisk ikke anbefale Bullguard alligevel - pakken er ellers god men den har denne ene store mangel.
Avatar billede 72eren Nybegynder
15. september 2005 - 19:59 #10
Bullguard er ude med den opdatering, så man kan scanne enkelte filer med et højreklik. Jeg mener det er omkring 2 uger siden det blev muligt.
Avatar billede brianc Nybegynder
20. september 2005 - 18:38 #11
hvad skulle jeg så bruge til antivirus i stedet boxer
Avatar billede boxer Nybegynder
20. september 2005 - 19:00 #12
Jeg er selv lige begyndt med kaspersky som forevernewbie også anbefaler. Jeg har set den anbefalet mange gange og er selv godt tilfreds med den.
Du kan downloade en prøveversion af kaspersky personal 5.0 her:
http://www.kaspersky.dk/download.php?id=5

Hvis du vil kombinere den med sygate skal du lige læse dette:
http://www.kaspersky.dk/service.php?id=5&faqid=60
Der er nemlig en lille konflikt mellem disse 2 programmer men følger du ovenstående link, kører det fint sammen uden problemer.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. september 2005 - 22:50 #13
Jeg er enig med boxer. Kaspersky og Sygate vil være en stærk kombination, hvis man lige tager højde for den lille konflikt når man installerer Kaspersky. Der står også lidt om det, i min "tips og tricks til Sygate" her http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9706
Avatar billede brianc Nybegynder
20. september 2005 - 23:43 #14
jamen det vil jeg prøve så...hvem skal så have point forevernewbie eller anonym, for i har jo begge hjulpet :-)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
21. september 2005 - 00:54 #15
Vi kan da dele. Du får lige et svar fra mig, og så kommer boxer nok også med et :)
Avatar billede boxer Nybegynder
21. september 2005 - 07:31 #16
Så længe det kun er point vi skal dele ;)
Avatar billede brianc Nybegynder
21. september 2005 - 08:07 #17
takker:)
Avatar billede boxer Nybegynder
21. september 2005 - 08:30 #18
Velbekomme.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
21. september 2005 - 10:38 #19
Velbekomme, og tak for point.