Avatar billede sebastian- Nybegynder
14. september 2005 - 21:17 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Bærbar til 10000 kr.

Jeg står og skal til at købe min første bærbar. Jeg er villig til at ofre 10000 kr. Grunden til jeg skal købe en bærbar er faktisk mest til skolen, men vil gerne have en maskine som jeg også kan spille lidt på og lave andre til end studie.

Jeg har haft kig på http://www.asusspecialisten.dk/product.asp?product=129&sub=3

Mine krav til maskinen er:
Min. 512 ram
min. 40 helst 80 GB HD
Centrino
Helst ikke veje for meget, dvs. helst under 3 KG
WIN XP pro

Tror det må være det:-)
Avatar billede ouch Nybegynder
14. september 2005 - 21:21 #1
En hurtig kommentar: Det kan sagtens betale sig at få fat i en af de 8000kr. bærbare de sælger i Føtex/Bilka/Netto en gang imellem. De kan være svære at få fat på, men man får absolut noget for pengene. Ellers kan man skræddersy sin egen bærbare. MyBook ser meget interessant ud, kan f.eks. købes her: http://www.eu-computer.dk

De 2 løsninger mener jeg generelt giver mere for pengene :)
Avatar billede espersen Novice
14. september 2005 - 22:07 #2
du har selv kig på en absolut lækker maskine - dog nok svær at få leveret p.t. - du får en del mere for pengene i forhold til de maskiner du kan få i Føtex/Bilka/Netto/Aldi.

Læs vores køberguide på www.laptopworld.dk
Avatar billede pehory Nybegynder
14. september 2005 - 22:11 #3
Jeg vil anbefale en Dell inspiron 6000
Jeg har lige lavet en til 9915 kr. som passer dine behov meget godt. Du kan indtaste E-Value-kode: 305 - N09605 på dells hjemmeside og så konfigurere. Mit forslag:
1.60GHz, ATI X300 grafik
Microsoft® Windows® XP
512MB 400MHz
128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300
40GB (5400rpm) IDE harddisk
1 års afhentnings- og afleveringsservice (CAR - Collect og Return)
Avatar billede sebastian- Nybegynder
14. september 2005 - 22:28 #4
Jeg tager lige et kig på den Dell. Ellers er der ikke andre kommentar? Er ca. 80% sikker på at vælge den Asus som jeg selv linkede til.
Avatar billede pehory Nybegynder
14. september 2005 - 22:33 #5
Hvis ikke du er meget desperat kan jeg anbefale dig at vente lidt, mens du kigger efter tilbud. Jeg købte stort set tilsvarende dell computer (som ovenstående) til en ven forleden, for 8200 kr. Det var dog et tilbud som kun blev opreklameret i politiken og kun galte 2 dage.
Avatar billede sebastian- Nybegynder
14. september 2005 - 22:35 #6
Jeg er bare lidt desperat da jeg er startet på mit studie, så vil meget gerne have en bærbar så hurtigt som muligt. Det er virkelig irriterende ikke at kunne samle sine opgaver og notater på en maskine.
Avatar billede espersen Novice
14. september 2005 - 23:40 #7
Dell med x300 er et lidt sløvt VGA ifht til Asus'en ;o)
- ville klart tage dit forslag
Avatar billede huset Praktikant
15. september 2005 - 08:18 #8
Markedets bedste og mest roste maskine du kigger på der opretter!

Jeg venter på at få en til test til sitet laptopworld.
Dertil skal jeg selv have den bestilt ved lejlighed.

Dette bliver en mega sællert!!
Avatar billede huset Praktikant
15. september 2005 - 08:20 #9
Kommentar: pehory

Glem ALT om spil på denne maskine i opløsningen man på nogenmåde kan leve med!

X300 er det dårligeste kort i X serien, og dette svare til en 9200SE desktop kort. Dog køre PCI Express en smule bedre.

X700 å¨den asus maskine er et dicideret spille kort
Avatar billede sebastian- Nybegynder
15. september 2005 - 09:57 #10
---> Huset og Espersen i mener jeg har fat i den bedste maskinen til prisen? Sådan forstår jeg det og det var lige den hjælp jeg havde brug for:-) Mange tak
Avatar billede huset Praktikant
15. september 2005 - 11:26 #11
Ville ikke være et sek i tvivl om den maksine. Du får et brag af en spand!
Avatar billede sebastian- Nybegynder
15. september 2005 - 15:41 #12
"Huset" kan du ikke lave et svar? Så deler jeg de 60 point mellem dig og Espersen.

Tak for hjælpen!
Avatar billede huset Praktikant
15. september 2005 - 17:11 #13
svar