Avatar billede peti16 Nybegynder
14. september 2005 - 18:32 Der er 6 kommentarer

hotflash af bios.

Hej eksperter.

Jeg har lige købt et bundkort fra shg.dk: abit AV8-3rd Eye med en u-updatet bios som ikke understøtter min cpu athlon 3200+ 64bit micron 0.09, for at få min spand til at kører igen skal bios'en updates, her kunne du måske hjælpe??
så hvis du har samme bundkort, bor i sønderjylland nær als, og lyst til at hjælpe kunne det værer rart.
belønning vil forekomme.

Bonde
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. september 2005 - 20:22 #1
Hot flash kan jo blive lidt dyrt.......
Desuden er det jo ikke nødvendigt hvis du har to motherboards og to BIOS'er der virker!
Så behøver du ikke at skifte BIOS mens maskinen er tændt!
Avatar billede peti16 Nybegynder
14. september 2005 - 22:56 #2
Hotflashe = at update bios via en anden comp
altså jeg forstår ikk rigtig din pointe.

1: du siger at for at update bios er dyrt? hvorfor??
2: jeg har ikke 2 to motherboards og to BIOS'er der virker... jeg har et motherboard der skal have sin bios updated.
3: for at update bios'en på mit motherboard skal jeg have en anden med samme motherboard til at sætte min bios i istedet for hans imens han updater min bios...

meningen med dette spørgsmål var: om der var nogen i sønderjylland der havde det samme motherboard som der ville update min bios..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. september 2005 - 07:40 #3
Ved du vad, send din BIOS til mig og et link til opdaterings filen og 150 kr. så skal jeg brænde den for dig! Chippen skal embaleres ESD mæssigt forsvarligt.

OG din BIOS virker vel, bare ikke med den processor du vil have i. Så du skal bare have fat i en der ikke har samme processor som dig, så er det ikke nødvendigt at hotflashe.

Jeg siger at BIOS update ved hotflash kan være dyrt da du risikere at beskadige motherboardet eller BIOS chippen!
Avatar billede peti16 Nybegynder
15. september 2005 - 08:11 #4
nice.. kunne bare ikke lige fatte den første kommentar.. sry..

jeg har linket her til bios'en:

http://abit-usa.com/products/mb/bios.php?categories=1&model=201
version: ftp://ftp-usa.abit.com.tw/pub/download/bios/av8/av824.exe
flash menu(hvis du ikke har den):
ftp://ftp-usa.abit.com.tw/pub/download/utilities/flashmenu/FlashMenu137.exe

hvis du så har en adresse så sender jeg bios og penge?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. september 2005 - 11:41 #5
Jeg skal lige vide hvad der står på BIOS chippen (der er begrænsninger på min brænder) men ellers hvis den kan kan du få min adresse på mandag!

Holder nemlig weekend.

Kan du ikke vente, så kan du jo spørge din lokale PC pusher, eller den lokale elektronik nørd.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. september 2005 - 11:53 #6
Har det ikke længere interesse?