Avatar billede tpd Nybegynder
14. september 2005 - 15:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Password på trådløst internet

Hej eksperter !

Jeg har lige fået trådløst internet i huset.. Det køre bare max godt ! Men jeg tænkte på en ting, da en af mine venner kom forbi får at komme på mit internet var der ingen password, så han kunne koble sig direkte på mit internet. Hvordan laver jeg sådan man skal skrive en adgangskode får at komme på min internet ?

Mvh Mig..
Avatar billede sevelsted Nybegynder
14. september 2005 - 16:04 #1
Du skal sætte det op, i opsætningen på din router.
Der er helt sikkert en guide med i kassen til hvordan det skal gøres på lige netop din router.

Ellers kan du fortelle mig hvilket mærke og model det er, og jeg skal hjælpe dig...
Avatar billede tpd Nybegynder
14. september 2005 - 16:13 #2
Det er en trådløs Zyxel Prestige
Avatar billede sevelsted Nybegynder
14. september 2005 - 16:20 #3
334wt eller 335wt ?
Avatar billede sevelsted Nybegynder
14. september 2005 - 16:32 #4
Her er et link til brugermanualen, det du skal bruge starter på side 5:

Til 334
ftp://ftp.zyxel.dk/P-334WT/document/P-334WT_v3-60_QuickStartGuide.pdf

til 335 her starter det på side 11
ftp://ftp.zyxel.dk/P-335WT/document/P-335WT_v3-60_QuickStartGuide.pdf
Avatar billede silvershadow Nybegynder
14. september 2005 - 20:05 #5
Hvis du indtaster userkode og password i Routeren, ryger du jo direkte på internetet, og det er vel næppe det der menes. Denne situation gælder kun hvis du kører PPPoE.

Som du sikkert kan, se forstår jeg ikke rigtigt, hvad du mener med at skrive en adgangskode. Er det en Krypteringsnøgle du mener?
Avatar billede sevelsted Nybegynder
15. september 2005 - 08:50 #6
Når du søger efter trådløse netværk i nærheden "Vis netværk i nærheden", er der så hængelås "Markeret med en lille gul hængelås" på dit eget netværk ?
Avatar billede tpd Nybegynder
15. september 2005 - 20:34 #7
Sevledsted, Nej, det er det der er problemet..
Avatar billede silvershadow Nybegynder
16. september 2005 - 08:24 #8
I Kontrolpanelet findes en Guide til oprettelse af trådløst netværk, prøv at køre den, og lad os høre resultatet.
Avatar billede sevelsted Nybegynder
17. september 2005 - 09:49 #9
Som slvershadow siger, så prøv at kører guiden vedr. opsættelse at trådløs netværk.
Den finder du, når du skriver 192.168.1.1 i adresselinien i din browser.
Her er et password, som default er 1234, nu er du logget din router, og her kan du finde en guide til opsætning at dit netværk, der i blent også opsætning af kryptering af dit netværk.