Avatar billede mediaos Nybegynder
14. september 2005 - 11:45 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Fast drev bogstav

Jeg har en extern Maxtor OneTouch II 280 Gb og bruger den til at ligge de film jeg laver på. På min stationere hedder den F og på min bærbare hedder den G. Det er ret irriterrende da jeg bruger Adobe Premiere Pro 1.5 skal jeg til at finde mine clip igen, når jeg starter det op. Hvordan giver jeg det et fast drev bogstav, så det er samme bogstav på den stationere og på den bærbare....?
Avatar billede john.doe Nybegynder
14. september 2005 - 11:59 #1
h. klik på denne computer, vælg administrer - diskhåndtering og h. klik på den harddisk
det handler om, skift drevbogstav og sti, her vælger du så det drevbogstav
du ønsker den skal have hver gang du tilslutter.
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 12:02 #2
nej det virker ikke, den vil altid få det først ledige bogstav, det er kun hvis man mapper et netværksdrev at den vil få samme bogstav.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
14. september 2005 - 12:02 #3
De flytbare drev vil altid tage det første ledige drev bogstav i rækken, derfor er eneste mulighed, at du på den stationære, med den externe fjernet, laver dig en extra partition på en af dine interne diske, formaterer den og giver den drev bogstavet F.
Næste gang du installerer den externe disk skulle den gerne optræde som G.
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 12:04 #4
hehe slået med 9 sek ;)
Avatar billede silvershadow Nybegynder
14. september 2005 - 12:10 #5
Ja Ja men hvor mange bogstaver brugte du?
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 12:14 #6
hvad mener du ?

til spørger, sålænge disken hedder det samme på hver sin maskine, er det da bare at sætte premiere op til at vide at F er dit workspace (på maskine 1, og E på mskine 2), det er jo 2 forskellige indstallationer af premiere
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 12:38 #7
hmmm...
Avatar billede silvershadow Nybegynder
14. september 2005 - 12:42 #8
Det var åbenbart ikke nok med de 9 sec, screem brille he he............
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 12:45 #9
silvershadow, det er ikke så meget det, men at man giver point til den svarer forkert (og her tænker jeg ikek på dig eller undertegnede), vi var så tæt på hinanden både med tid og det vi skrev at det var fair nok at dele, mnen første svar var direkte forkert, og bør derfor ikke have point (i min verden)
Avatar billede silvershadow Nybegynder
14. september 2005 - 12:54 #10
Du skal se han bliver nok så flov over det forkerte svar, at han afleverer pointene igen, tror du ikke?
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 12:58 #11
silvershadow, jo det skulle man da mene... ;)
Avatar billede john.doe Nybegynder
14. september 2005 - 16:48 #12
Jeg ved ikke hvad jeres problem er?
Min USB harddisk har drevbogstav O:
Og da jeg ikke er særlig rig har jeg ikke alle de mellem
liggende drevbogstaver i brug. Men uanset om hvor tid eller
hvor mange gange jeg frakobler, ja så får den O: igen ved tilslutning.
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 17:09 #13
vores problem er at du ikke har lagt det rigtige svar, ogderfor har fået point for noget som du ikek burde have fået point for (men det er bare min mening, og tilsyneladende også silwershadow´s mening )
Avatar billede john.doe Nybegynder
14. september 2005 - 18:49 #14
Ud fra min konfiguration er mit svar rigtigt, og jeres forkert.
Har c, d, e, som almindelige hd.
G, H som optiske drev og usb som O: drev.
Og det virker særdeles fint melle hjem og arbejde.
Avatar billede john.doe Nybegynder
14. september 2005 - 18:50 #15
melle=mellem
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 19:22 #16
fair nok, gider ikke diskutere det, du ryger på ignorer!
Avatar billede polle007 Nybegynder
14. september 2005 - 19:56 #17
Jeg oplever samme fænomen som john.doe
Min MP3 får hver gang tildelt samme drevbogstav som angiver under MountedDevices i registry
Avatar billede silvershadow Nybegynder
14. september 2005 - 20:14 #18
John.doe og polle007 prøv lige jeres konfigurationer på en 250GB disk, og lad os så tales ved igen ikk...................
Det var jo ligesom det spørgsmålet gik på, og ikke så meget, hvad i kunne få jeres mp3 spiller til.
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 00:59 #19
silvershadow enig der spørges i øst, og de svarer i vest, og mener derfor de at de har ret
Avatar billede polle007 Nybegynder
15. september 2005 - 10:51 #20
Nu har jeg leget lidt med en 400 GB extern harddisk. Den opfører sig på samme måde som min lille MP3
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 11:14 #21
det du bare ikke tager højde for er at når disken monteres i en anden maskine skrives der en anden disk signatur, og derved kan den gamle disk IKKE genkende disken næste gang.
Avatar billede john.doe Nybegynder
15. september 2005 - 11:32 #22
har ikke nogen mp3!!
er enig med polle007 det gør ingen forskel om det er mp3 eller 400gb.
på mit arbejde har jeg mange netværks drev hvorfor usb hd får drev o:
når jeg så kommer hjem kører den også drev o: det ændrer ikke noget
om jeg er hjemme eller på arbejde, har indtil nu haft adgang til data.