Avatar billede priestie Nybegynder
14. september 2005 - 00:40 Der er 5 kommentarer

Opdatering af scrollpane, MX 2004

Hej!

Jeg bakser med en indkøbskurv i flash, og har problemer med at få opdateret scrollpan'et i inddkøbskurven.
Indkøbskurven består af et movieclip for hvert produkt. Disse movieclips bliver dynamisk tilføjet scrollpane'et, efterhånden som man putter produkter i sin kurv. Jeg kan blot ikke få scrollpane'et til at opdatere sig i forhold til indholdet.
De enkelte movieclips der udgør produkterne i indkøbskurven bliver kopieret ud fra et eksisterende movieclip (i1) på denne måde:

newClip = i1.duplicateMovieClip(_root.selected_product_name, current_clip_depth++);

Hvordan får jeg disse nye movieclips loaded ind i scrollpane'et, så det tilføjer scrollbar alt efter nøvedighed?

priestie
Avatar billede priestie Nybegynder
16. september 2005 - 11:20 #1
Jeg har forhøjet pointtallet for accepteret svar. Håber det hjælper en smule på svarelysten.

priestie
Avatar billede flashdevil Nybegynder
16. september 2005 - 17:45 #2
Det er vel ikke bare:  instancenavnpåscrollpane.refreshPane();

Du leder efter...eller ?

/h
Avatar billede priestie Nybegynder
17. september 2005 - 02:39 #3
Nej, refreshPane() er prøvet, desværre.

priestie
Avatar billede kragekjaer Praktikant
17. september 2005 - 16:12 #4
prøv med myPane.redraw(); ...eller redraw=true...kan ikke lige huske det
Avatar billede priestie Nybegynder
17. september 2005 - 18:12 #5
Tak for forslaget, men det er også prøvet.
Jeg kan simpelthen ikke få scrollPane'et til at fatte, at den har fået nyt content.

priestie