Avatar billede danneck Nybegynder
13. september 2005 - 23:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gendan data på harddisk

Hej

Mine data er forsvundet på den ene af mine harddiske. Når jeg forsøger at gå ind på drevet skriver computeren:

F:\ Er ikke tilgængelig. Filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses.

Fejlen er formentlig opstået da harddisken er temmelig gammel. Men jeg havde desværre noget data på harddisken som jeg veldig gerne vil have igen!
Jeg har forsøgt mig med et program der hedder GetDataBack og den virker da også til noget af det, men er interesseret i at høre om der er nogen der ved hvordan jeg kan hive de sidste data ud?

Jeg tror at selve fejlen opstod mens windows var tændt, måske pga. en løs forbindelse til harddisken eller sådan noget?

Håber nogen kan hjælpe
På forhånd tak, Daniel
Avatar billede kalp Novice
13. september 2005 - 23:44 #1
Avatar billede kalp Novice
13. september 2005 - 23:44 #2
skulle pt. ikke have været et svar.

Har du også prøvet at køre scandisc på den fra en anden maskine.. selv om det lyder lidt optimistisk:)
Avatar billede danneck Nybegynder
13. september 2005 - 23:58 #3
Den vil desværre ikke køre scandisk på drevet, men prøver lige ovennævnte.
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 00:13 #4
har skrevet en artikel om netop dette problem , og hvad man kan gøre for at gdb kan genskabe det http://www.eksperten.dk/artikler/650
Avatar billede halifax Nybegynder
14. september 2005 - 01:48 #5
Har læst nogle pc brugere hævde, at File Scavenger v. 3 er bedre end GetDataBack. Det koster $ 45.
http://www.quetek.com/prod02.htm

Har ikke praktisk erfaring med nogen af de to, så kan ikke bekræfte påstanden. - Er en disk fysisk defekt vil gendannelse altid være vanskeligere.
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 01:58 #6
Kender dem begge, men har bedst erfaringer med GDB
Avatar billede danneck Nybegynder
14. september 2005 - 13:20 #7
PC inspector var i stand til at klare det bedre end GDB, den kunne kun finde nogle af filerne hvorimod jeg med den anden var i stand til at få hevet alle dataene ud.

Mange tak for hjælp.