Avatar billede waingro Nybegynder
13. september 2005 - 22:07 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Flytte delt mappe

Kan man flytte en delt mappe så rettighederne følger med (så man ikke skal oprette alle rettigheder igen) og hvis ja - hvordan??
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 22:15 #1
xcopy kan flytte permissions med ;)
Avatar billede waingro Nybegynder
13. september 2005 - 22:17 #2
ok, det var jeg ikke klar over. Men findes der et værktøj/GUI hvor man kan gøre det i (á la Windows Commander el. lign.) ?
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 22:25 #3
ikke såvidt jeg ved (synes det er nemmere og hurtigere med det andet, så har aldrig undersøgt det *S*)
Avatar billede waingro Nybegynder
13. september 2005 - 22:39 #4
Med hvilken kommando linie vil du så bruge xcopy? eksempel tak...
Avatar billede waingro Nybegynder
14. september 2005 - 19:34 #5
hmm..??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. september 2005 - 19:46 #6
Avatar billede waingro Nybegynder
15. september 2005 - 12:59 #7
majsmarken>>det har da intet med mit spørgsmål at gøre.... :(
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 13:03 #8
waingro jo det har det i allerhøjeste grad, for netop med Xcopy kan du kopierer filer OG bibeholde permissions
Avatar billede waingro Nybegynder
15. september 2005 - 13:06 #9
Ja, men så udtrykker jeg mig åbenbart ikke klart nok : Jeg vil gerne ha' at jeg kan kopiere et "share" eks. sådan at jeg kopiere mappen MP3 på mit E: til mit Q: og mappen MP3 er delt, sådan at når hele mappen er kopieret skal man kunne se hånden under mappen på Q: med de samme brugere osv.
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 13:13 #10
du skal selv dele mappen, men alle mapper med rettigheder kan du kopiere med xcopy (helt automatisk kan du ikke lave det, AFASK)
Avatar billede waingro Nybegynder
15. september 2005 - 13:19 #11
Mappen ER delt (e:\MP3 er delt med sharenavnet MP3) med diverse brugere der har ret til den. Men når jeg kopiere får jeg ikke hånden under mappen, jeg har prøvet med andre programmer som f.eks. : XXCOPY - Secure Copy - Robocopy...
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 13:22 #12
det er jo det jeg skriver, du skal selv bagefter dele mappen du har kopieret den til, den kan på ingen måde vide om du vil have delt mappen eller ej.
Avatar billede waingro Nybegynder
15. september 2005 - 13:26 #13
ok jeg prøver lige... du må undskylde hvis jeg har misforstået dig... har du et eksempel på hvordan kommandolinien skal se ud?
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 13:29 #14
xcopy /? i en command promt, prøv selv at kig på det først, og prøv dig fre, og hvis det ikek vil som du vil, så hjælper jeg gerne (men vil hellere have du selv leger lidt med det, da du så kan huske det til en anden gang ;) )
Avatar billede waingro Nybegynder
15. september 2005 - 14:26 #15
Ja du har ret... eller delvist ret. Hvis man laver en xcopy /s /e /k /o får man de samme brugere ind under fanebladet "Sikkerhed" men ikke under "tilladelser" i fanebladet "Deling"...
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 14:29 #16
nej den del er du desværre nødt til at lave manuelt, der er ingen nem måde at springe over det på :/
Avatar billede waingro Nybegynder
15. september 2005 - 14:44 #17
ok - øv... for det var egentlig det jeg søgte.
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 14:57 #18
hehe sådan er det jo engang imellem *S* Lægger lige et svar hvis du kunne bruge noget af det jeg har skrevet *S*