Avatar billede sonos Nybegynder
13. september 2005 - 08:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hyperlink til dokument

Hej,

Jeg vil gerne linke til et dokument, men kun på starten af navnet. feks. så hedder en placering c:navn_version_1.doc
Jeg vil så gerne linke til c:navn*.* altså jeg er ligeglad men hvad version den har, bare den har det rigtige navn.

Kan man det?? og hvordan??

Mvh.

Sonos
Avatar billede udvikler Nybegynder
13. september 2005 - 08:41 #1
Noget du kunne bruge: http://www.jcvu.dk/it-medier/4Tekster/Analyse/Bogdatabase(skov)/Bogbase.htm#_Toc36959491 ?
Avatar billede udvikler Nybegynder
13. september 2005 - 08:45 #2
Ellers er her endnu et link http://www.kommunikation.aau.dk/intern/manualer/filer_paa_nettet.pdf

Hvis det ikke var brugbart, så kan jeg endnu en løsning:

Du kan gemme dine excel filer som .html filer. Derefter kan du lægge dem op på en side. Hvis du kun skal linke til dokumentet et stykke tid, så kan jeg anbefale dig at oprette en side på www.frac.dk og lægge html op din side :)
Avatar billede sonos Nybegynder
13. september 2005 - 08:46 #3
Hej -aco-

Nej, det er den del jeg godt kan finde ud af. det du her viser er hvor dan man linker til et doc med hele filnavnet, jeg vil kun søge på starten af navnet.
Avatar billede sonos Nybegynder
13. september 2005 - 08:50 #4
Det er selvfølgelig et felt i excel jeg vil linke til et doc som ikke skal ligge internt på netværket.
Avatar billede udvikler Nybegynder
13. september 2005 - 08:54 #5
Et felt ?! hehe :)

Forstår ikke helt.
Avatar billede sonos Nybegynder
13. september 2005 - 09:00 #6
jeg har et felt i excel hvor der feks. står "vis doc" det laver jeg til et hyperlink so så peger på det doc. men da der nogle gange kommer en ny version, så vil jeg gerne undgå at skulle opdatere mit hyperlink. derfor vil jeg gerne kunne linke til starten af filnavnet.
Avatar billede udvikler Nybegynder
13. september 2005 - 09:02 #7
Nåårh. Nu forstår jeg :)

Kan desværre ikke hjælpe dig med det. Er helt blank :)
Avatar billede sonos Nybegynder
13. september 2005 - 09:03 #8
ok, det er bare iorden :)
Avatar billede sonos Nybegynder
23. september 2005 - 08:47 #9
Lukker......