Avatar billede narnia Nybegynder
13. september 2005 - 08:28 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Knapper i Flash virker ikke ordentligt!

http://home.svend-es.dk/lac/

Prøv lige at klikke mere en een gang på samme knap og hold øje med det lille ikon øverst i venstre side, der indikerer hvilken side man er på...
Hvorfor skifter den, når jeg klikker på samme knap flere gange?

Håber at i kan hjælpe - jeg bliver jo vanvittig!!

:o) Narnia
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2005 - 11:05 #1
klikker og klikker, men der sker sku ikke noget ? :)

Har du fixet det ?

Mvh
Avatar billede narnia Nybegynder
13. september 2005 - 11:14 #2
nej! sker der ikke noget? kommer der overhovedet et ikon i venstre side? der skal komme et kamera ved "kontakt" f.eks....?
Avatar billede narnia Nybegynder
13. september 2005 - 11:15 #3
kameraet skal selvfølgelig komme ved "galleri"!!! doh... ;o)
Avatar billede le_bon Nybegynder
13. september 2005 - 11:16 #4
Jeg kan altså heller ikke se problemet....desuden ville det være umuligt at svare på dit spørgsmål uden at vide hvordan du har bygget menuen op. - Så smid en fla op, så bliver det hele meget lettere. ;)
Avatar billede narnia Nybegynder
13. september 2005 - 11:17 #5
hvordan "smider jeg en fla op"? :o?
Avatar billede narnia Nybegynder
13. september 2005 - 11:23 #6
hmm... men hvis ikke i ser noget problem, så er det måske kun når jeg selv tester? men det lyder da også underligt!
Avatar billede le_bon Nybegynder
13. september 2005 - 11:34 #7
Jeg tænkte du kunne uploade selve Flash arbejdsfilen (*.fla) til dit websted, så man kunne kigge lidt på den. ;)

Ja, det virker lidt mystisk at den virker for os andre, men ikke for dig. Har du den nyeste version af Flash Player (v. 7) installeret? - Eller har du måske installeret beta versionen af Flash Player 8?

Hvilken version af Flash bruger du?
Avatar billede bentjuul Nybegynder
13. september 2005 - 12:46 #8
Jo, jeg kan godt se at ved flere klik på samme knap kommer der et forkert symbol ind imellem.
Gør som le_bon skriver, opload fla'en og sæt et link ind her til den.

//bentjuul
Avatar billede narnia Nybegynder
13. september 2005 - 12:57 #9
det er det jeg ikke ved hvordan jeg gør...?
Avatar billede narnia Nybegynder
13. september 2005 - 12:58 #10
jeg bruger flash mx - og flashplayer 7...
Avatar billede narnia Nybegynder
13. september 2005 - 13:04 #11
så tror jeg måske at den ligger der...

http://home.svend-es.dk/lac/
Avatar billede le_bon Nybegynder
13. september 2005 - 13:28 #12
Lav dine 'gotoAndPlay'-actions om til 'gotoAndStop'. - Så virker det.

c",)
Avatar billede le_bon Nybegynder
13. september 2005 - 13:29 #13
- Altså den der ligger på knapperne.
Avatar billede bentjuul Nybegynder
13. september 2005 - 13:33 #14
Jeg kan få det til at virke ved at bruge gotoAndStop i stedet for gotoAndPlay.

//bentjuul
Avatar billede bentjuul Nybegynder
13. september 2005 - 13:34 #15
Jeg havde ikke set dit svar le_bon

//bentjuul
Avatar billede narnia Nybegynder
13. september 2005 - 16:30 #16
hmm... det forstår jeg altså ikke!! det virker ikke :o((( Jeg har lavet dem om, og de skifter stadig mellem to ikoner...?
Avatar billede narnia Nybegynder
13. september 2005 - 16:33 #17
nej vent! det virker. tak for hjælpen. :o)) Så slap jeg for at blive helt sindsyg denne gang - men bare vent.... ;o)
Avatar billede narnia Nybegynder
13. september 2005 - 16:37 #18
Hov for øvrigt: Hvad så hvis jeg vil have til at ske noget på de respektive sider? Når nu jeg har "stoppet" filmen hver gang?

(skal man smide flere point for at spørge videre på tråden?)

:o) Narnia - der misbruger jeres hjælp...
Avatar billede bentjuul Nybegynder
13. september 2005 - 16:39 #19
Nåh, det var godt at det virker - jeg nåede lige at oploade din fla igen her http://www.bsjh.dk/prover/exp/test.fla og bemærk dig, at jeg har fjernet dine keyframes i menulaget - så skal der kun rettes een gang.

//bentjuul
Avatar billede bentjuul Nybegynder
13. september 2005 - 16:42 #20
du ligger jo de enkelte sider indenfor de respektive labels - så spiller siden.
Avatar billede le_bon Nybegynder
13. september 2005 - 16:54 #21
Tak for points. c",)

Under hver label kan du f.eks. lægge et movieclip med undersiderne i. Heri kan du så frit animere og gøre ved.
Avatar billede narnia Nybegynder
13. september 2005 - 17:00 #22
ok - tak begge to!
Avatar billede bentjuul Nybegynder
13. september 2005 - 17:29 #23
Du spørger bare videre - hvis der er noget du er i tvivl om.