Avatar billede nesmoht_dk Nybegynder
13. september 2005 - 00:44 Der er 3 kommentarer

Mærkelige tegn ved opstart af WinXP

Hej, jeg har fået et problem.

Ved opstart af min bærbar IBM kommer der nogle grønne streger en masse mærkelige dollar tegn som gør den tekst under opstart ulæslig. Efter nogen tid starter WinXP op og problemet er væk, pånær når jeg se en dvd film så er der igen nogle underlige streger på skærmen, ellers er der ikke noget at se, og jeg kan ikke komme til at formatere computeren fordi jeg simpelt hen ikke kan læse de instruktioner som kommer frem.

Håber nogen kan hjælpe mig på vej til en løsning... Tak

/Jan
Avatar billede boxer Nybegynder
13. september 2005 - 07:32 #1
Start med at opdatere driveren til dit grafikkort.
Avatar billede coolmike Nybegynder
13. september 2005 - 07:54 #2
Det lyder som om det er før Windows starter op og dermed muligvis biosen der kan være noget galt med.
Prøv evt. www.pc.ibm.com/support. Her kan du lave en masse opdateringer. BIOS kan du muligvis endda lave online hvis din maskine er ny nok.
Ellers ring til IBM 70105150 !!! (eller Lenovo som de hedder nu)
Avatar billede nesmoht_dk Nybegynder
13. september 2005 - 22:29 #3
Har lige prøvet at opdatere BIOS på min Thinkpad A30 til version 1.18 1EET72WW
det er stadig samme problem, men ja det er rigtigt det er før WinXP starter op.

Andre bud på en løsning?