Avatar billede tve Nybegynder
12. september 2005 - 20:19 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Erfaringer med Zepto.

Hej.

Jeg er på nippet til at købe en Zepto 2314W. Jeg synes designet er fedt og vægten passende. Det, jeg mangler, er at høre fra nogen, der rent faktisk har maskinen og kan fortælle, om den lever op til forventningerne i hverdagen.

Derudover er det vigtigt for mig, at den kan redigere video. Formentlig i Avid. Er der nogen, der har erfaring med grafisk arbejde på denne maskine?

Lad mig høre om gode og dårlige oplevelser med Zeptoerne.
Avatar billede peet49 Nybegynder
12. september 2005 - 20:24 #1
Det er godt og det er dansk.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2005 - 21:11 #2
Og de larmer.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
12. september 2005 - 21:30 #3
Det er nu anden gang jeg hører at de larmer, fra 2 forskellige personer,,,,uha jeg var sikker på at min datter skulle have so ein ding
Avatar billede nogetfx Nybegynder
12. september 2005 - 21:31 #4
Jeg havde selv kig på zepto en gang, men stødte på at de havde et dårligt ry. Om det kun er et rygte er svært at sige. Men da du ikke kan se dem i butikkerne, kan det være svært ved at afgøre...
Jeg endte selv op med en Asus, deres skærme kan svinge lidt.

> erfaring med grafisk arbejde på denne maskine
Generelt er bærbar skærme/tastature ikke skabt til lang tids arbejde....
http://news.zdnet.com/2100-9595_22-5723559.html (Bare for give en god stemning ved dit fremtidige køb)
Avatar billede tve Nybegynder
12. september 2005 - 21:47 #5
Jeg ved godt, at skærm/tastatur ikke er beregnet til længerevarende arbejde. Min idé er, at tilslutte tastatur og skærm, når jeg er hjemme. Spørgsmålet er bare, om computeren kan trække det.

Mht. støj: Jeg har ikke kunne finde test, der nævner det som et problem. Hvor kommer rygterne fra og er de sande?
Avatar billede huset Praktikant
13. september 2005 - 08:42 #6
Kommentar: john_stigers

Holder ikke vand john :D

Har kun oplevet skod med zepto med deres WD6515. Dette alene KUN på batteritiden.
Jeg har testet en stor bunke zepto, og ingen skuffer. Deres 4200 er jo en kæmpe sællert!

Er pt ved at teste 4315 til min hjemmeside http://www.laptopworld.dk og er meget tilfreds.
Men Asus er og bliver min drømme producent af alle de maskiner jeg har testet. Især deres nye

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800V

Denne bliver et mega hit!
Avatar billede tve Nybegynder
13. september 2005 - 18:07 #7
Jeg er nok mest til Zepto'en pga. designet, men det er klart, at jeg ikke vil købe den, hvis jeg køber en dårlig maskine. Det er trods alt vigtigst, at den er i orden.

Jeg undrer mig over, at jeg ingen steder kan læse om nogen, der rent faktisk har denne maskine. Ofte er det nogen, der har en mening om den. Er der nogen, der har en 2314W, som vil dele dagligdagserfaringer med dyret?
Avatar billede huset Praktikant
13. september 2005 - 18:13 #8
Hvad vil du vide om den. Har testet den flere gange
Avatar billede tve Nybegynder
13. september 2005 - 18:23 #9
Jeg vil gerne vide, om den larmer meget og kun holder kort tid på en opladning, som flere nævner. Jeg vil gerne vide om det indbyggede grafikkort er kraftigt nok til at trække videoredigering. Jeg vil gerne vide, om venstre side bliver så varm, at man dårligt kan have hånden der.

Jeg vil kort sagt gerne vide, hvad ulemperne er ved denne maskine. Jeg vil høre det fra nogen, som rent faktisk har haft den mellem hænderne, og ikke fra nogen, som bare mener, at Zepto er noget lort, man skal holde sig fra.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede huset Praktikant
13. september 2005 - 18:31 #10
Testen siger 5 timer idle, men regn mere med 4 idle!

Kender ikke meget til redigering, men grafikkortet er ikke noget af det kraftige på markedet.

Venstre side bliver ikke varm, men man sidder normalt heller ikke med maskinen på skødet flere timer :D

Standard konfig er lidt skrabet synes jeg, men til prisen ganske fino.

Men vil synes at du til dit formål, skal stile efter en HDD med 7200 RPM!

Ellers er maskinen en lækker sag og ganske let
Avatar billede huset Praktikant
15. september 2005 - 22:30 #11
svar nok
Avatar billede huset Praktikant
24. september 2005 - 09:31 #12
Tid til du kan få smidt feedback??
Avatar billede tve Nybegynder
25. september 2005 - 20:07 #13
Ja, undskyld. Har lige haft tusind andre ting at tænke på. Tak for hjælpen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
25. september 2005 - 21:13 #14
Selv tak.
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:37 #15
tve er du stadigvæk interesseret i info omkring znote 2314W?
Avatar billede tve Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:48 #16
Jo tak.
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
11. oktober 2005 - 10:00 #17
Znote 2314W bliver ikke vildt varm i venstre side. det er på ingen måde så det genere mig, men hvis man sveder sine hænder en del, så kan det måske godt være et problem. Batteri tiden er ca. 4 timer ved brug af messenger, word og andre knap så krævende programmer. Dette er dog med et 9 cells batteri. Jeg har ikke testet maskine ret meget, da jeg først modtog den for lidt over en uge siden.
Avatar billede tve Nybegynder
11. oktober 2005 - 10:05 #18
OK. Det lyder godt. Tak for hjælpen.