Avatar billede notice Nybegynder
12. september 2005 - 19:27 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Digital støj på bærbar

Min bærbare computer jeg har købt i Aldi for godt et års tid siden (Medion) har en irriterende baggrunds-støj. Den lyder meget digital. Den er altid til stede, uanset hvad jeg laver eller har strømforsyningen sat til.

Støjen har været der fra starten af. Det har ikke generet mig så meget, men jeg er begyndt at bruge den meget til lyd, så nu skal problemet løses! Problemet er at jeg ikke ved noget som helst om noget som helst. Faktisk ved jeg ikke engang hvor jeg ser hvilket lydkort jeg har.

Håber at der er nogen del ligger inde med en ide om hvad det kunne være...
Avatar billede milter Ekspert
12. september 2005 - 19:41 #1
Forsvinder den, hvis du skruer helt ned for lyden?
Avatar billede notice Nybegynder
12. september 2005 - 19:58 #2
Ja, hvis jeg trykker på mute så forsvinder den. Det var derfor jeg trænte at det var noget nørderi og ikke en hardware-fejl...
Avatar billede milter Ekspert
12. september 2005 - 20:11 #3
Prøv at starte med det her:

Dobbeltklik højttalerikonet nede ved uret > Klik på "Egenskaber" > Afspilning > Sæt vinge i alle under "Vis følgende...." > OK > I feltet "Mikrofon" sætter du vinge i "Slå fra".

Får det den til at forsvinde?
Avatar billede screem_brille Novice
12. september 2005 - 20:23 #4
samt i alle andre indgange der måtte være som du ikke benytter
Avatar billede notice Nybegynder
12. september 2005 - 20:27 #5
Jeg har nu fundet ud af at det er "phone line" der får den til at larme... WUT??

Spørgsmålet er om jeg skal tænke mere over det, nu hvor problemet er løst...
Avatar billede milter Ekspert
12. september 2005 - 20:35 #6
Bruger du din computer til at optage telefonsamtaler?
Avatar billede notice Nybegynder
13. september 2005 - 09:30 #7
Nej... Smid lige et svar...
Avatar billede milter Ekspert
13. september 2005 - 10:19 #8
Så kan du godt lade det blive, som det er.

Og så har du været meget generøs med point. Jeg synes, du selv skal lægge et svar og bede screem brille om et også. Så kan vi alle dele :)
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 10:32 #9
problemet er at det i den indgang sidder en forstærker og denne forstærker støjen som opfanges på indgangen (det er lidt en slags radio, bare med andre frekvenser)
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 12:22 #10
takker for point ;)
Avatar billede milter Ekspert
13. september 2005 - 12:39 #11
også tak herfra :)