Avatar billede dogvillestar Nybegynder
12. september 2005 - 17:11 Der er 10 kommentarer

Problemer med ny disk!

Har installeret en ny disk, Toshiba Deskstar 250GB SATA, ved siden af den 'gamle' 140GB Samsung SATA disk og alt gik godt.
Den nye disk er kun til data og styresystemet (XP Pro) ligger på den gamle disk, og denne fungerer upåklageligt
Disken er partitioneret og formateret via Administrer i Denne Computer.(og den ses også i bios.)
Men i Windows Stifinder kan den ikke ses, dvs. den kan ses, men kun lige indtil at Stifinder lukkes og startes igen!
Hvorfor nu det ?
Det hjælper heller ikke at tildele disken et andet drevbogstav, problemet er det samme som før beskrevet.
I alle andre programmer, f.eks Total Commander, kan den sagtens ses og skrives til!!

Hjælp ....................... anyone?

pft

Torben
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. september 2005 - 17:13 #1
Hvad står der om disken i Diskhåndtering ? ?
Avatar billede dogvillestar Nybegynder
12. september 2005 - 17:23 #2
Der står: Bus Number 0, Target ID 2, LUN 0
Og så; Denne enhed fungerer korrekt.

Alt der ud til at være i orden, undtagen problemet med at disken ikke kan ses i Stifinder!

Torben
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. september 2005 - 18:16 #3
Administrer i Denne Computer og vælg diskhåndtering.

Der står Disk 0, Disk 1 og så videre. Der hvor din nye disk er nævnt, Står der, at den er online, og en grundlæggende disk ? ? ?
Avatar billede dogvillestar Nybegynder
13. september 2005 - 06:35 #4
der står;
Disken er: Online
Layout: Simpel
Type: Dynamisk
Filsystem: NTFS
Status: I orden
Kapacitet: 232,88gb (hvor er resten op til 250gb?)
Ledig plads: 232,81gb
% ledig: 99%
Fejltolerence; Nej
Spild: 0%

Har prøvet at lave disken om til Grundlæggende disk, men med samme resultat!

Torben

PS.
Tak for din tålmodighed
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. september 2005 - 10:37 #5
Prøv at lave den tilbage til en grundlæggende disk, og genformater den, for den skal være grundlæggende, med mindre du vil have et helt specielt setup af dine diske.
Avatar billede dogvillestar Nybegynder
14. september 2005 - 06:56 #6
OK, jeg prøver igen.
Er kun ude på at få en disk til musik og MP3 filer, ikke noget specielt setup.

mvh

Torben
Avatar billede leif Seniormester
14. september 2005 - 06:59 #7
dogvillestar -> Prøv at højreklikke og vælge Skift drevbogstav og sti, har den fået tildelt et drev bogstav ?
Avatar billede dogvillestar Nybegynder
14. september 2005 - 07:29 #8
Leif> Har prøvet at skifte drevbogstav, men der sker det samme, nemlig at disken kan ses i stifinder, men når Stifinder lukkes og genstartes så en disken der ikke mere.
Det underlige er at disken godt kan ses af andre programmer, f.eks Total Commander!

mvh

Torben
Avatar billede dogvillestar Nybegynder
14. september 2005 - 08:56 #9
Har nu prøvet at lave disken om til Grundlæggende disk, men problemet er det samme som før.
Hvad */@£$€'* er der galt, har sq aldrig prøvet noget lignende!!

mvh

Torben
Avatar billede dogvillestar Nybegynder
25. september 2005 - 09:06 #10
Har løst problemet.
Formattering og nyinstallation gjorde underværker.

Torben