Avatar billede drj68 Nybegynder
12. september 2005 - 14:09 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Trådløs internet via alm modem

Hej
Jeg har lige købt et wireless access point og et wireless lan kort til min bærbar, men købte det pga jeg gerne vil på internettet fra min bærbar..

Hvordan gør man når ens internet opkobling er et alm 56 k modem?

Hvordan sætter jeg det til??
Avatar billede christoffero Nybegynder
12. september 2005 - 14:12 #1
Hvordan har du tænkt dig at dele internettet? via en computer (fordi du skal vel bruge en computer til at ringe op til centralen via 56K modemet?)
Ved ikke om det kan lade sig gøre at oprette forbindelse til centralen via feks. en stationær for derefter at dele forbindelsen over access pointet ... normalt er det jo access pointet der deler nettet direkte efter modemet/routeren.
Avatar billede drj68 Nybegynder
12. september 2005 - 14:14 #2
hmm dvs det ikke kan lade sig gøre at komme på trådløst internet med et alm modem?
Avatar billede screem_brille Novice
12. september 2005 - 14:20 #3
nej så skal du have en router med indbygget K 56 modem (og det har jeg aldriog set) har set og har routere til ISDN, men ikke til POTS modemmer ;/
Avatar billede kenp Novice
13. september 2005 - 20:26 #4
screem -> jeg har nu set et... men så kunne man have gratis adsl i 1 år til den pris af hvad sådan et kostede... også var det indbygget i en router.
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 21:18 #5
kemp, er vi så ikke enige om en gammel lille maskine med en ten linux eller wiondows og så bruge den som dialup er billigere ? (og så styre den med vnc eller lignende)
Avatar billede kenp Novice
13. september 2005 - 21:19 #6
jeps helt enig ;)
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 21:31 #7
i det hele taget ville jeg skifte til adsl, det er langt billigere for 99% af brugerne er jeg ret sikker på (som bruger nettet i mere end 10 min dagligt)
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 02:16 #8
kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede drj68 Nybegynder
18. oktober 2005 - 10:45 #9
ja jeg bestilte adsl alligevel.. tak for hjælpen
Avatar billede screem_brille Novice
18. oktober 2005 - 10:47 #10
det var så lidt, og fornuftigt med din ADSL bestilling ;)