Avatar billede nicocarlos Nybegynder
11. september 2005 - 22:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder problem med program

Hejsa jeg har lige installeret Dev-C++, men er allerede stødt ind i et problem, mine scripts kan overhovedet ikke køre. Jeg trykker compile --> run, men der sker intet. Jeg har prøvet med det example som hedder hello som var med i programmet. Men den virker ikke og jeg når lige at se af der er der er en fejl i scriptet O_o

Meget underligt, håber der er en som kan hjælpe
Avatar billede grook Nybegynder
11. september 2005 - 22:36 #1
jeg har samme problem.. måske nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg ikke kan kompilere denne sætning?:

#include <iostream.h>

void main(void)
{
    cout << "Hej";
}
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
11. september 2005 - 22:40 #2
Jeg downloadede version 5 BETA og det virkede ikke, nu prøvede jeg lige 4 eren og det virkede underligt
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
11. september 2005 - 22:40 #3
prøv at hente version 4 :D
Avatar billede nlf Nybegynder
11. september 2005 - 23:51 #4
1. læs compiler fejlene, de giver som reelt en god forklaring, når man får sat sig ind i, hvad de forskellige ting betyder (og endda det linjenummer, hvor fejlen er opstået) ;-)

2.
void main()
er ikke standard, hvorfor der forekommer en fejl (MSVC tillader denne form, men GCC, Dev-C++'s compiler, og de fleste andre compilere gør ikke). Den korrekte form er
int main()
og evt.
int main(void)
men (void) er underforstået ved ()
Avatar billede nlf Nybegynder
11. september 2005 - 23:57 #5
Min forrige kommentar var selvfølgelig rettet imod grook's kommentar.

Og selvom compiler fejlene ikke specifikt siger dig noget, så vil der helt sikkert være folk herinde, der kan forstå dem, og derved hjælpe dig hurtigere med at finde årsagen til dem, hvis de opstår ved kompileringen.