Avatar billede troltuu Nybegynder
11. september 2005 - 20:13 Der er 4 kommentarer

Trådløst netværk med både xp og win 98

Hej

Jeg har en stationær computer og en bærbar tilsluttet trådløst til en Dlink 514 router.

Nu bor der en franskmand hos os med en gammel bærbar der kører win 98

Hun har købt et trådløst kort fra Netgear og det er installeret.

Det virker som det skal. Det kan finde vores netværk og logger på med en WEP 128 bit kryptering.

Men vi kan ikke få den til at komme på internettet.

Vi bruger telia @ home bredbånd. Selv når de andre computere er på kan hendes computer ikke komme på internettet.

Man kan heller ikke komme ind i routerens setup fra hendes computer ved at skrive 192.168.0.1 som man kan på de andre.

Jeg forestiller mig at man kunne give hendes computer specifikt lov ved at tilknytte en statisk IP-addresse til hendes MAC adresse, men vi kan ikke få det til at virke. Jeg ved ikke hvad DHCP er men det er det jeg har prøvet.

Vi har endda prøvet at genstarte hele lortet og sat de andre computere op til det men det virker ikke med hendes.

Er der noget specielt man skal gøre når det er win 98 der bruges? og hvad?

VH TRoltuu
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
11. september 2005 - 20:58 #1
Check evt. explorer internet instillinger - se forbindelse - lanindstillering, der kan være noget gl. skidt fra et andet sted der skal fjerne.
Slet alt, vælg automatisk. Virker det ikke prøv at angive ip-adressen på routeren i proxy. Alternativt (og det tvivler jeg på, hvis det er indstikskort) skal du angive den trådløse forbindelse som opkaldskort.
Avatar billede troltuu Nybegynder
11. september 2005 - 21:54 #2
Et lille problem er at det er en fransk version af windows så hjælp skal være meget præcist med hvad menuerne hedder.

Jeg tror nok at der er sat en stopper for at den tror den skal ringe op til et almindeligt gammelsdags modem. Men hvordan er det man fortæller den at den er på nettet via LAN?

Hvor skal man gøre det der proxy show??
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
11. september 2005 - 22:50 #3
D'accord monsieur.
Åben le explorer - vælg internetinstillinger er i bunden af funktioner. find fanebladet forbindelser - formodentligt connections. i bunden af den lan-indstillinger. Derefter vælg alt til automatisk, øverste kryds.

Alternativt forsøg nederstebjælke skriv adressen på routeren i den.
Avatar billede troltuu Nybegynder
13. september 2005 - 23:20 #4
Jeg kan absolut stadig ikke få det til at virke.

Har prøvet at skrive en IP addresse i proxyfeltet - min externe som jeg fandt på portforward.com, men er det den samme som Routerens IP adresse???

Og hvad skal jeg skrive ved der hvor der står port??? har prøvet med 0 1 2 og 6, men der er stadig intet der virker.

Kunne meget godt bruge noget mere hjælp. Det er ved at være frustrerende.