Avatar billede baksen Nybegynder
11. september 2005 - 18:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indeo Codec

Mangler Indeo Codec til afvikling af et program - kører XP Home Edition m/SP1...

Der er stillet et hav af spørgsmål om Indeo Codec og der er mange svar med links (som i mange tilfælde ikke virker) ... der er dog nogle links der virker, men når Codec installeres får jeg at vide at det Codec jeg HAR installeret er nyere end det jeg forsøger at installere ???? !!!

Kan det passe at man skal betale for dette Codec .. mener at have læst et sted at det er SP-1, der er skyld i problemet ?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
11. september 2005 - 18:18 #1
Det er korrekt at du skal betale for indeo.
MS kunne åbenbart ikke få penge / eller ville ikke betale (eller hvordan det hænger sammen) fra Indeo, og derfor blev den fjernet fra XP i forbindelse med SP-1

Så der er kun denne: http://www.ligos.com/indeo.htm som koster
Avatar billede baksen Nybegynder
11. september 2005 - 20:13 #2
Tak for kommentaren ....
Har en XP-installation UDEN SP-1, som måske indeholder Indeo Codec .. men hvad hedder filen mon ?
Avatar billede baksen Nybegynder
11. september 2005 - 20:14 #3
øøh, altså en XP-installation på en anden maskine *S* ... men  svært at lede efter en fil man ikke kender navnet på *S*
Avatar billede milter Ekspert
12. september 2005 - 00:25 #4
Du kan se her, om der er nogen Indeo codec på din maskine overhovedet:

Enhedshåndtering > Klik på plusset ud for "Enheder til lyd, video og spil" > Dobbeltklik "Codecs til videoenheder" > Egenskaber > Hvis du har nogen, vil der stå noget med Indeo her > Dobbeltklik den, og du skulle kunne se, hvilken version, det er.

Men det hjælper dig selvfølgelig ikke, hvis der ikke er nogen. Jeg ville være forsigtig med dem, du kan downloade gratis fra nettet, da der kan følge en masse andet med, som du helst ikke vil have på din computer.

Og forøvrigt mener jeg, at den følger med SP1. Jeg har den i hvert fald i version 3.24.15.03.
Avatar billede baksen Nybegynder
12. september 2005 - 16:59 #5
Tak for svar og kommentarer - det er da liiiidt underligt at Softwareproducenter ikke har de nødvendige codec's med i deres "programpakker" .... *S*
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. september 2005 - 17:51 #6
milter-> den du har er v. 3.2
Vi er nået til v5.2
Citat: Ligos

With the September 2002 update to Windows XP (known as Service Pack 1), Microsoft suspended distribution of the Indeo codecs as a base part of its operating system. This only affects users with new PCs that are shipping with Windows XP Service Pack 1, or clean installs of Windows XP SP1 on an older system. Unfortunately, a number of game and multimedia titles require Indeo to be installed on the OS in order to function. Please review our Indeo Support page for more detailed information about the Indeo codec, and Windows Service Packs 1 and 2.
Avatar billede milter Ekspert
12. september 2005 - 19:38 #7
halvamatoer >  "Vi er nået til v5.2" > Det er jeg godt klar over :)

Jeg ved faktisk ikke, hvor min 3.24.15.03 er kommet fra, men da jeg ikke har downloadet codecs nogle steder fra, gik jeg ud fra, den fulgte med XP1 (som for et stykke tid blev opgraderet til SP2). I listen over video codecs står den som "Indeo codec by Intel". Måske er den kommet ind med en af de afspillere, jeg har installeret?

baksen >  Prøv at kigge her:
http://www.free-codecs.com/download/Indeo_Codec.htm