Avatar billede rmosel Nybegynder
11. september 2005 - 18:13 Der er 4 kommentarer

Konfiguration af Trådløs router og trådløs AP

Jeg har en trådløs dlink router hvor rækkevidden ikke dækker mit hus tilfredsstillende, den står på 1. sal. Jeg har lånt et AP som jeg havde forestillet mig skulle dække underetagen. Spørgsmålet er, hvordan får jeg de 2 trådløse enheder til at "Samarbejde" så hele mit hus dækkes trådløst.
AP har mulighed for:

1. AP
2. AP client
3. Bridge
4. Multibridge
håber at det er oplysninger nok.
hilsen rmosel

Mange hilsner rmosel
Avatar billede kenp Novice
11. september 2005 - 19:07 #1
hvis du kan trække kabler ned til hvor du har ap i stueetagen så 1, hvis du har sat det nye ap til en computer fysisk så 2, hvis alle computere i stueetagen er samlet i en swich også sender med ap til 1 sal så 3.

reelt skal du bruge en som understøtter repeater funktion og det lyder ikke som om din gør det.
Avatar billede rmosel Nybegynder
11. september 2005 - 20:00 #2
Mit netværk er som følger.
Adsl modem forbundet til en almindelig router af mærket dlink i stueetagen.
Kabel trukket til 1. sal hvor trådløs dlink router er forbundet.
Havde forestillet mig at AP kunne forbindes med kabel til routeren i stueetagen, men jeg kan ikke få det til at virke. Enten får jeg det svage signal fra 1. sal eller også er der fuld styrke på signalet fra AP, men intet Internet. Ja, jeg har også kig på AP med repeaterfunktion, men dog er jeg også nysgerrig nok til at prøve at finde en løsning med det udstyr jeg har, hvis det kan lade sig gøre fysisk.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
14. september 2005 - 11:10 #3
Det du prøver burde kunne lade sig gøre, men jeg ved ikke om det er den bedste løsning.
Du vil få to forskellige trådløse netværk at vælge imellem, og skal så connecte til det ene i stue og det andet på førstesalen.
Hvis du skal have det til at virke rigtig godt det du prøver, så skal du have fat i en router og et access point der understøtter roaming, men tvivler på at d-link gør det!
Hvis din trådløse dlink router har to antenner, og antennerne kan skrues af, ville jeg sætte den på i stuen og så sætte et forlænger kabel på den ene antenne, og trække det op på førstesalen. Så har du én antenne i stuen og én på førstesalen.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
10. november 2005 - 12:44 #4
Hvad med noget feedback?

Har du fået løst problemet? Kunne nogen af kommentarerne bruges?