Avatar billede pmejer Nybegynder
11. september 2005 - 17:37 Der er 10 kommentarer

Udgive Adobe form vha. JS

Ja, jeg er jo absolut novice i JS.

Er der mon nogen af jer der kan hjælpe mig med at script, der kan sende en form til en (eller flere) bestemte mailadresser??
Avatar billede roenving Novice
11. september 2005 - 17:42 #1
Det kan du slet ikke med javascript i klienten !-)

-- der skal nødvendigvis noget serverside til, som kan aktivere en mail-server ...

-- du kan dog aktivere brugerens egen mail-klient, se f.eks. her: http://std.chbs.dk/html-4.01/mailto.php !o]
Avatar billede pmejer Nybegynder
11. september 2005 - 18:03 #2
Ja, det er jo egentlig det jeg vil. Jeg kan blot ikke få eksmplerne i det link du har givet til at virke. Jeg skriver <a href="mailto:ønsket@mailadresse">Mit navn</a>

Detsværre uden nævneværdigt held..
Nogen løsning?

//Peter
Avatar billede roenving Novice
11. september 2005 - 18:08 #3
Med ø'et får du i hvert fald problemer !-)

-- måske er det bare det, for man skal skrive en gyldig url, så prøv f.eks.

<a href="mailto:din@mail.adresse">Navn</a>
Avatar billede pmejer Nybegynder
11. september 2005 - 18:13 #4
OK - Det var sådanset det, jeg prøvede at formulere. - Desværre uden held.

JS siger fejl i linie 1. = (null) at line 1.
Avatar billede roenving Novice
11. september 2005 - 18:21 #5
Jeg får ingen fejl ?-)
Avatar billede pmejer Nybegynder
11. september 2005 - 18:23 #6
<a href="mailto:k2218@mejer1.fthmail.dk">Peter</a>

Giver fejl.

//Peter
Avatar billede roenving Novice
11. september 2005 - 18:31 #7
Har du ikke en mail-klient installeret ?-)

-- for det virker helt problemfrit hos mig ...
Avatar billede pmejer Nybegynder
11. september 2005 - 18:37 #8
Jow, jow. - Jeg har en outlook klient installeret. - Det er i selve PDF formularen den melder fejl. (Når jeg prøver at sætte linket ind i JS vinduet.

//Peter
Avatar billede roenving Novice
11. september 2005 - 18:43 #9
-- ovenstående er jo også html-kode, så detgiver gode muligheder for at generere fejl ...

-- desværre kender jeg ikke så meget til Adobes ECMA-script implementering, at jeg kan give dig nogle sikre dessiner ...
Avatar billede pmejer Nybegynder
11. september 2005 - 18:48 #10
Ja, ja... - Nu har jeg fiflet lidt med det selv, og har fundet en nogenlunde acceptabel løsning. Jeg har lavet et felt med navnet "to", og har sat min mailadresse ind som default value.
Så har jeg lavet en knap, der har følgende JS: var to = this.getField("To");

this.submitForm("mailto:" + to.value, false, false, ["Body"]);

Det virker sq..

//Peter

(Og tak for hjælpen anyway.