Avatar billede JohnVamos Nybegynder
11. september 2005 - 12:29 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke finde harddisk

Halløjsa...  Er der nogen der ved hvor og hvordan man finder sin harddisk på en IBM finity 5500 server eller hvad man skal bruge "Software" for at installere den ??

Hilsen john..
Avatar billede screem_brille Novice
11. september 2005 - 12:52 #1
højreklik på my computer, vælg manage, under disk management burde den være, men stå upartioneret / uformateret, opret partition og vælg formater ;)
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
11. september 2005 - 13:06 #2
Nu er det lige sådan at der ikke er noget system på maskinen endnu !! formoder at jeg skulle kunne finde den i BIOSén et eller andet sted før jeg lægge et system på den !!  men hvor??  lol
Avatar billede screem_brille Novice
11. september 2005 - 13:56 #3
hvilken slags harddisk er det ? SATA,IDE eller SCSI ?
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
11. september 2005 - 13:58 #4
Det er en Scsi
Avatar billede screem_brille Novice
11. september 2005 - 14:02 #5
ok, kan du ikke se den i SCSI controllererens BIOS ? (hvilken Controlle sidder den på ?? er kabel og controller termineret korrekt ?, er der andre diske på maskinen ? har disken et unikt ID ?
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
11. september 2005 - 20:55 #6
Ja,  det jo lige det !!  nu er det første gang jeg ser en bios på en server,  og ved ikke rigtig hvad jeg skal kigge efter !!  :-(
Avatar billede screem_brille Novice
11. september 2005 - 21:05 #7
du finder ikek disken i bundkortets BIOS, men i BIOSén for SCSI controlleren, i bundkortets BIOS sætter du den til at boote fra SCSI (og CD først, hvis det er IDE cd rom, ellers bare SCSI)
Avatar billede mrrius Nybegynder
12. september 2005 - 13:51 #8
Du har fået en cd-rom me dtil scsi, og når du booter på windows cd'rommen , vil den spørge om du vil installere tredie parts driver , så vil du gerne. driveren til scsi skal installeres på det tidspunkt, og så kan du fortsætte med at installere windows
Avatar billede screem_brille Novice
12. september 2005 - 13:57 #9
mrrius det lader jo til at HArddsisken slet ikek findes af SCSI kortets BIOS, og windows har normalt fint understøttelse for SCSI kort (det er mere RAID kort som kan mangle)
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
12. september 2005 - 14:33 #10
Ja, noget forviret !!  kigger lige i selv maskine og ser om jeg kan finde noget !!
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
14. september 2005 - 16:16 #11
Jeg ska bruge en driver "txtsetup.oem" for at kunne instalere min scsi harddisk!! har kigget hos http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/search.do?free_text=Install&qtxbrand=IBM+PC+Server&qtxfamily=Netfinity+5500&qtxnav=es&qtxdoctype=Operating%20system%20installation  men får kun et system som install.bat hvilket jeg ikke kune bruge !!  :-(
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
14. september 2005 - 16:31 #12
Jeg har fundet harddisken i boisén men mangler nu ovenstående driver for at kan instalere den !!
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 16:33 #13
du skal bruge driveren til dit scsi kort, hvad hedder det ?
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 16:38 #14
øjeblik så for du et link ;)
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
14. september 2005 - 16:54 #15
Det lyder gpdt,  for jeg kan sgu ikke finde den skide fil !!  sorry mit udtryk !!  er snart firkantet i hovedet af og kigge efetr den !!lol
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
14. september 2005 - 16:56 #16
Øhhh  hvoe kan jeg se hvad Scsi kortet heder ??
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 17:30 #17
det kan jeg se under model nummer men det hedder IBM netraid 6 (vil jeg tro, men finder det lige senere, har lige nogle private ting jeg skal have ordnet inden kl 18 *S*
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
14. september 2005 - 17:32 #18
Det bare okay !!
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 04:27 #19
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-495PES

der er link til diverse cd´r som er nødvendige (både driver , bios og RAID software styring til diverse os, og ja filerne fylder ca 500MB :/
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
15. september 2005 - 15:17 #20
Wow en liste !!  men kan da ikke se den fil som jeg har brug for !!:-(
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 15:24 #21
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-56811 her er drivere til de forskellige OS, du skal også hente IBM ServeRAID Application CD og evt.        IBM ServeRAID Support CD Image (Signed) (og ja det er latterligt de skal fylde så meget, men det er fordi de er lavet til at understøtte alle systemer, og derfor indeholder drivere og applicationer til alle understøttede OS)
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 02:11 #22
kan man forvente noget feedback eller ?
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
22. september 2005 - 04:38 #23
Helt sikket du,  men jeg kan stadig ikke finde den fil jeg skal bruge !!!  :-(
Har sat en ven til at hjælpe med at finde den !!
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
02. november 2005 - 04:17 #25
Jeg har nu op til flere gange prøvet at download fra disse link, men får hver gang af vide at der er opstået fejl på siden og kan ikke komme vidre!!  noget forviret nu !!
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
22. december 2005 - 02:56 #26
Shit... weee  det lykkes endlig  !!  takker mange gange!!