Avatar billede remowitz Nybegynder
11. september 2005 - 02:03 Der er 14 kommentarer

PHP mailscript fejl

har følgende kode;
<?
$besked = "Sendt information:\n\n";
$besked .= "Navn: ".$_POST['navn']."\n";
$besked .= "Personnummer: ".$_POST['cpr']."\n";
$besked .= "Addresse: ".$_POST['addresse']."\n\n";
$besked .= "Postnummer: ".$_POST['postnr']."\n\n";
$besked .= "Telefon: ".$_POST['tlfnr']."\n";
$besked .= "Mobil: ".$_POST['mobilnr']."\n";
$besked .= "Email: ".$_POST['email']."\n";
if($_POST['korekort'] == "on")
$besked .= "Kørekort: ja\n";
else
$besked .= "Kørekort: nej\n";
if($_POST['bil'] == "on")
$besked .= "Bil: ja\n";
else
$besked .= "Bil: nej\n";
$besked .= "Grunduddannelse: ".$_POST['grundudd']."\n";
$besked .= "Eksamensår: ".$_POST['eksaar_grund']."\n";
$besked .= "Angående: " . implode(",",$_POST['angaaende']) . "\n";
if($_POST['ansat_i_vikarbureau'] == "on")
$besked .= "Ansat i vikarbureau: ja\n";
else
$besked .= "Ansat i vikarbureau: nej\n";
$besked .= "Hvor: ".$_POST['hvis_ansat']."\n";
if($_POST['har_vaeret_ansat'] == "on")
$besked .= "har været ansat i vikarbureau: ja\n";
else
$besked .= "har været ansat i vikarbureau: nej\n";
$besked .= "Hvor/hvornår: ".$_POST['hvis_har_vaeret']."\n\n";
$besked .= "Kommentar: ".$_POST['ovrigt']."\n";
$navn = $_POST['navn'];
$besked .= "Vh. $navn";

mail("mathias_rem@mail.dk", "Anvend os", $besked);

header("Location: return.php");

?>

Når den køres får jeg følgende fejl;

Warning: implode(): Bad arguments. in /../vikarmail.php on line 20

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /../vikarmail.php:20) in /../vikarmail.php on line 37

tak på forhånd
Avatar billede yezbarh Nybegynder
11. september 2005 - 02:10 #1
$some = "'".implode("','",$_POST[angaaende])."'";
$besked .= "Angående: " .$some."\n";
Avatar billede yezbarh Nybegynder
11. september 2005 - 02:11 #2
-- og header skal altid vises øverst.

Men istedet kan du:
<?php
$some = "'".implode("','",$_POST[angaaende])."'";
$besked = "Sendt information:\n\n";
$besked .= "Navn: ".$_POST['navn']."\n";
$besked .= "Personnummer: ".$_POST['cpr']."\n";
$besked .= "Addresse: ".$_POST['addresse']."\n\n";
$besked .= "Postnummer: ".$_POST['postnr']."\n\n";
$besked .= "Telefon: ".$_POST['tlfnr']."\n";
$besked .= "Mobil: ".$_POST['mobilnr']."\n";
$besked .= "Email: ".$_POST['email']."\n";
if($_POST['korekort'] == "on")
$besked .= "Kørekort: ja\n";
else
$besked .= "Kørekort: nej\n";
if($_POST['bil'] == "on")
$besked .= "Bil: ja\n";
else
$besked .= "Bil: nej\n";
$besked .= "Grunduddannelse: ".$_POST['grundudd']."\n";
$besked .= "Eksamensår: ".$_POST['eksaar_grund']."\n";
$besked .= "Angående: " .$some."\n";
if($_POST['ansat_i_vikarbureau'] == "on")
$besked .= "Ansat i vikarbureau: ja\n";
else
$besked .= "Ansat i vikarbureau: nej\n";
$besked .= "Hvor: ".$_POST['hvis_ansat']."\n";
if($_POST['har_vaeret_ansat'] == "on")
$besked .= "har været ansat i vikarbureau: ja\n";
else
$besked .= "har været ansat i vikarbureau: nej\n";
$besked .= "Hvor/hvornår: ".$_POST['hvis_har_vaeret']."\n\n";
$besked .= "Kommentar: ".$_POST['ovrigt']."\n";
$navn = $_POST['navn'];
$besked .= "Vh. $navn";

mail("mathias_rem@mail.dk", "Anvend os", $besked);

print "<script>location.href='return.php?'; </script>";

?>
Avatar billede remowitz Nybegynder
11. september 2005 - 02:25 #3
Mail bliver nu sendt, men der kommer ingen svar fra;
$some = "'".implode("','",$_POST[angaaende])."'"; (kun "','").
Avatar billede yezbarh Nybegynder
11. september 2005 - 02:30 #4
Hvordan ser din input ud med _post[angaaende]?
er det en select-box, inputfelt, eller en helt tredje?
Avatar billede remowitz Nybegynder
11. september 2005 - 02:32 #5
select box

Jeg har osse fundet ud af selvom jeg har checked checkboxene/radio siger de stadig de ikke er checked..
Avatar billede yezbarh Nybegynder
11. september 2005 - 02:33 #6
Stik mig koden til det.
Avatar billede yezbarh Nybegynder
11. september 2005 - 02:33 #7
Det fordi du skal lave navnet om til:
<select name=angaeende[]>
Avatar billede remowitz Nybegynder
11. september 2005 - 02:35 #8
<form onsubmit="return FormCheck1();" name="form1" id="form1" method="post" action="vikarmail.php">
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Navn: <font color="#FF0000">*</font></td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;"><input required type="text" name="navn" value="" size="25" maxlength="50"></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Personnummer:</td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;"><input type="text" name="cpr" value="" size="25" maxlength="50"></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Adresse: <font color="#FF0000">*</font></td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;"><input type="text" name="addresse" value="" size="25" maxlength="50"></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Postnummer/By: <font color="#FF0000">*</font></td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;"><input type="text" name="postnr" value="" size="25" maxlength="50"></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Telefonnummer:<font color="#FF0000">*</font></td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;"><input type="text" name="tlfnr" value="" size="25" maxlength="50"></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Mobilnummer:</td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;"><input type="text" name="mobilnr" value="" size="25" maxlength="50"></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Email:</td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;"><input type="text" name="email" value="" size="25" maxlength="50"></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Jeg har kørekort</td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;"><input type="checkbox" name="korekort" value="ja"></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Jeg har tilgang til bil</td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;"><input type="checkbox" name="bil" value="ja"></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Grunduddannelse:</td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;"><input type="text" name="grundudd" value="" size="25" maxlength="50"></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Eksammensår:</td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;"><input type="text" name="eksaar_grund" value="" size="25" maxlength="50"></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Angående:</td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;"><select name="angaaende">
                                                                                                                                    <option value="none">Vælg område
                                                                                                                                    <option value="Sommervikariat Norge">Sommervikariat Norge
                                                                                                                                    <option value="Sommervikariat Sverige">Sommervikariat Sverige
                                                                                                                                    <option value="Sommervikariat Bornholm">Sommervikariat Bornholm
                                                                                                                                    <option value="Vikarjob Danmark">Vikarjob Danmark
                                                                                                                                    <option value="Weekend job">Weekend job
                                                                                                                                    <option value="Hjemmepleje">Hjemmepleje
                                                                                                                                    <option value="Plejehjem">Plejehjem
                                                                                                                                </select>
                        </td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Er du ansat i et andet vikarbureau?</td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Ja: <input type="radio" name="ansat_i_vikarbureau" value="ja">Nej: <input type="radio" name="ansat_i_vikarbureau" value="nej"></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Hvis ja - hvilke(t)?:</td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;"><input type="text" name="hvis_ansat" value="" size="25" maxlength="50"></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Har du arbejdet for andre vikarbureauer?</td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Ja: <input type="radio" name="har_vaeret_ansat" value="ja">Nej: <input type="radio" name="har_vaeret_ansat" value="nej"></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Hvis ja - hvilke(t)? og hvornår?:</td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;"><input type="text" name="hvis_har_vaeret" value="" size="25" maxlength="50"></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">Øvrigt:</td>
                        <td style="padding-top: 8px;"><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;"><textarea name="ovrigt" rows="7" cols="19"></textarea></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td colspan="2"><center><span style="font-family: verdana; font-size: 10px; font-weight: normale;">* - Felterne der har en (<font color="#FF0000">*</font>), skal udfyldes</span></center></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td></td>
                        <td colspan="2"><input type="submit" value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Slet" name="B1"></td>
                    </tr>
                </form>
Avatar billede yezbarh Nybegynder
11. september 2005 - 02:36 #9
<form onsubmit="return FormCheck1();" name="angaeende[]" id="angaeende[]" method="post" action="vikarmail.php">
Avatar billede yezbarh Nybegynder
11. september 2005 - 02:38 #10
Næ, hov.

<select name="angaeende[]">
                                                                                                                                    <option value="none">Vælg område
                                                                                                                                    <option value="Sommervikariat Norge">Sommervikariat Norge
                                                                                                                                    <option value="Sommervikariat Sverige">Sommervikariat Sverige
                                                                                                                                    <option value="Sommervikariat Bornholm">Sommervikariat Bornholm
                                                                                                                                    <option value="Vikarjob Danmark">Vikarjob Danmark
                                                                                                                                    <option value="Weekend job">Weekend job
                                                                                                                                    <option value="Hjemmepleje">Hjemmepleje
                                                                                                                                    <option value="Plejehjem">Plejehjem
                                                                                                                                </select>
Avatar billede remowitz Nybegynder
11. september 2005 - 02:38 #11
selecten virker men ikke checkboxene eller radio
Avatar billede yezbarh Nybegynder
11. september 2005 - 02:40 #12
<?php
$some = "'".implode("','",$_POST[angaaende])."'";
$besked = "Sendt information:\n\n";
$besked .= "Navn: ".$_POST['navn']."\n";
$besked .= "Personnummer: ".$_POST['cpr']."\n";
$besked .= "Addresse: ".$_POST['addresse']."\n\n";
$besked .= "Postnummer: ".$_POST['postnr']."\n\n";
$besked .= "Telefon: ".$_POST['tlfnr']."\n";
$besked .= "Mobil: ".$_POST['mobilnr']."\n";
$besked .= "Email: ".$_POST['email']."\n";
if($_POST['korekort'] == "on")
$besked .= "Kørekort: ja\n";
else
$besked .= "Kørekort: nej\n";
if($_POST['bil'] == "on")
$besked .= "Bil: ja\n";
else
$besked .= "Bil: nej\n";
$besked .= "Grunduddannelse: ".$_POST['grundudd']."\n";
$besked .= "Eksamensår: ".$_POST['eksaar_grund']."\n";
$besked .= "Angående: " .$some."\n";
if($_POST['ansat_i_vikarbureau'] == "on")
$besked .= "Ansat i vikarbureau: ja\n";
else
$besked .= "Ansat i vikarbureau: nej\n";
$besked .= "Hvor: ".$_POST['hvis_ansat']."\n";
if($_POST['har_vaeret_ansat'] == "ja")
$besked .= "har været ansat i vikarbureau: ja\n";
else
$besked .= "har været ansat i vikarbureau: nej\n";
$besked .= "Hvor/hvornår: ".$_POST['hvis_har_vaeret']."\n\n";
$besked .= "Kommentar: ".$_POST['ovrigt']."\n";
$navn = $_POST['navn'];
$besked .= "Vh. $navn";

mail("mathias_rem@mail.dk", "Anvend os", $besked);

print "<script>location.href='return.php?'; </script>";

?>
Avatar billede yezbarh Nybegynder
11. september 2005 - 02:40 #13
Og se lige at få lukke dine gamle spørgsmål, inden folk bliver alt for sure.
Avatar billede yezbarh Nybegynder
11. september 2005 - 12:51 #14
Igen smutter personen uden et tak eller noget.
Dog sørgeligt.