Avatar billede Jegvan Praktikant
10. september 2005 - 22:27 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Ingen Video input, skærmen starter ikke op!

Hej og hjæææælp!!!!

Da jeg skulle starte min pc op i dag, sagde skærmen; ingen video input. Det har jeg oplevet et par gange før, de sidste par år, hvor skærmkortet var gået i stykke. Det troede jeg så også var problemet denne gang, men nej, det hjalp ikke og skiftet det ud med en andet et. Jeg prøvede også at sætte med et skærmkort til pci, men heller ikke det virkede (jeg prøvede i 3 slots!).

Det er ikke skærmen som er i stykker, da jeg har sat den til min laptop, som jeg bruger lige nu. Hvad kan så være galt?

Det lyder til at min pc starter op normalt, alle blæsere går i gang, og hd lyset blinker også, er der nogle derude der kan hjælpe mig???
Avatar billede john.doe Nybegynder
12. september 2005 - 08:16 #1
Du skal sikre dig at du får et bip under opstart.
Det er bios der godkender hardware. (post)
Hvis du får andre bip kombinationer så skal du
fejlsøge ud fra hvad de betyder.
Avatar billede Jegvan Praktikant
12. september 2005 - 12:24 #2
Jeg får netop ingen bip, heller ikke selvom jeg har afmonteret keyboard, diskettedrev m.m. Jeg er kommet frem til at det må være bundkortet som er gået istykker, da jeg har chekket skærmkort,diskettedrev, hd på en anden pc og alt virker fint.
Avatar billede Jegvan Praktikant
01. september 2006 - 14:18 #3
Godt nok et lidt sent svar, men det var bundkortet som var gået i stykker, siden er det bundkort som jeg fik byttet under garanti også røget!!!

Jeg giver dog john.doe lidt point som tak for indsatsetn :o)