Avatar billede apoze Nybegynder
10. september 2005 - 20:35 Der er 6 kommentarer

Kan man stole på disse ?

Hey allesammen.

Jeg skal betale nogle penge og har disse muligheder:

E-Gold (www.e-gold.com)
IntGold (www.int-gold.com)
NetPay (www.netpay.tv)
StormPay (www.stormpay.com)

Nogen der har erfaring med disse og ved om man kan stole på dem ?

mvh. Apoze
Avatar billede strych9 Praktikant
10. september 2005 - 21:01 #1
e-gold mener jeg godt at du kan stole på, men du har ingen mulighed for at overføre direkte med kreditkort. Der skal en bank på som mellemled og det er vel knap så praktisk.

Hvis du vil overføre kontakter så kan jeg anbefale Western Union, som du benytter ved at udfylde en blanket på et af landets posthuse. De har godt nok nogle hampre gebyrer, men til gengæld er det 100% sikkert, og personen der skal have pengene kan hæve kontakter på en anden western union lokation 2 minutter senere med billed ID og en kontrolkode.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. september 2005 - 21:03 #2
Der er forresten en ulempe ved Western Union: No refunds. Når pengene er hævet så er de hævet og der er ingen hjælp til at få dem tilbage hvis du bliver snydt eller lignende, og så kræver det selvfølgelig også at du har fulde navn, telefonnummer og adresse på den person du sender penge til.

westernunion.com
Avatar billede hataffrugt Nybegynder
10. september 2005 - 21:38 #3
netpay og stormpay har jeg brugt til at sende og modtage penge dog for 1-2 år siden, men virkede fint efter hensigten.
Avatar billede blanken Praktikant
10. september 2005 - 23:58 #4
Du skal huske på en ting. Hvis du betaler med DK kan du altid få banken til at tilbageføre beløbet, hvis du ikke får varen leveret. Hvis du overfører fra din bank (f.eks. netbank) har du overhovedet ingen rettigheder. Banken kan ikke hjælpe.

Når jeg handler bliver det kun via DK eller på efterkrav med mindre, tilliden er blevet opbygget gennem flere handler. Jeg er en gang blevet snydt for kr. 1500,00 og har aldrig modtaget varen. Har haft kontakt med firmaet flere gange, der lover at sende varen, men det er aldrig sket.

Desværre ligger firmaet i Jylland og jeg bor på Sjælland. Men når jeg en gang kommer på disse kanter så ...

Men du skal nok gøre dine egne erfaringer. Dette var blot mine.
Avatar billede apoze Nybegynder
20. februar 2006 - 20:20 #5
Lav svar tak
Avatar billede strych9 Praktikant
20. februar 2006 - 20:22 #6
Nu specificerer du ikke hvem der skal lave svar, så jeg håber du kunne bruge mit besyv.