Avatar billede torskoglaks Nybegynder
15. april 2001 - 17:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Link der loader QT-player

Hej

Jeg skal have nogle quicktime film på min hjemmeside.
Jeg vil gerne have det sådan at når man klikker på et link, popper quicktime playeren op med filmen.
Dvs. ikke et nyt browservindue, men kun playeren.

Hvis jeg linker alm. direkte til  .mov-filen åbner den i et andet browservindue og det er jo ikke det jeg vil. Medmindre man kan gøre det sådan at man ikke kan se at det er en browser - dvs uden blå bjælker fx.
Avatar billede theartist Nybegynder
22. april 2001 - 21:32 #1
Det kan ikke rigtig lade sig gøre, da quicktime er en integreret del i de nye browsere, det er ligesom .pdf formatet - browsere som Microsoft IE, vil \"desværre\" altid åbne en .mov fil i et vindue. Det bedste du kan gøre er at sætte en target=\"_blank\" i din href. Jeg foretrækker dog at lave et pop-up vindue, hvori mov filen bliver afspillet. På denne kan du fjerne stort set alle windows bjælker via javascript (se mere i javascript kategorien), eller hvis dette ikke er acceptabelt, så kan du som en sidste løsning gemme filen i en .zip fil, den bliver i det mindste downloadet af browserne.
Avatar billede torskoglaks Nybegynder
25. april 2001 - 10:01 #2
Mange tak for et glimrende svar.
Det var også ideen med popup-javascript-uden knapper eller noget-løsningen jeg var kommet frem til.