Avatar billede hataffrugt Nybegynder
10. september 2005 - 14:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejlfinding på Grafikkort

Hej,

Jeg har mig et Enheds ABIT RADEON X600XT PCIE...

det har også virket fint til for nyeligt. Nu er problemet at det konstant giver mig fejlen:

"VPU Recover har nulstillet grafikacceleratoren da den ikke længere reagerede på grafikdriverens kommandoer"

Jeg har derfor prøvet de medfølgende driver samt seneste version uden held...

endvidere har jeg problemer med at computeren går ned/grafikken  fucker op ved at give mig en skærm med alverdens fine farver der ikke er relateret til det den skulle vise.

endvidere stoppe signalet til skærmen indimellem, så jeg intet billede får/skærmen slukker og computeren kører videre...

håber der er nogen der har nogle forslag til hvad der kan være galt.
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. september 2005 - 14:39 #1
Gå i enhedshåndtering-fjern skærmkort og skærm-genstart.
Avatar billede hataffrugt Nybegynder
10. september 2005 - 14:56 #2
har prøvet og er igang med at teste om dette skulle gøre nogen forskel
Avatar billede hataffrugt Nybegynder
10. september 2005 - 14:57 #3
nå ja det tog kke så lag tid at tese ;O) 20 sec i wow fik det tl at stå af igen...
Avatar billede meynard Nybegynder
11. september 2005 - 16:48 #4
Hej! Havde for et års tid tilbage samme problem (godt nok andet kort) og min løsning var at bruge omegas drivere, der er klippestabile og godt optimeret. Den sidste Omega driver bygger på ATIs v/5.7. Meget vigtigt at du får afinstalleret alt vedrørende dine gamle drivere.
Omega drivere: http://www.omegadrivers.net/
Avatar billede mrrius Nybegynder
12. september 2005 - 14:07 #5
kan det tænkes at dit grafikkort ikke sider helt ordentlig mede i bundkortet?

Jeg vil fjerne skærmkorts driver, og indstille grafikkortet , til standart grafikkort.
sluk computeren, og tag grafikkortet ud , og sæt den ordentlig ned i bundkortet. når den startet op igen , så vil den be om skærmkorts driveren , instaler nyt downloadet driver. Den der følger med på cd-rom , er sjældent god nok
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. september 2005 - 14:38 #6
se denne link , ang vpu recovery
http://www.ati.com/products/catalyst/top10-4.html
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. oktober 2005 - 10:47 #7
responce?