Avatar billede zulaff Nybegynder
10. september 2005 - 14:28 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

DVD brænder virker ikke

Jeg har for nyligt købt en dvd brænder. Jeg satte den i computeren, og jeg kunne brænde både DVDer og CDer. Jeg har siden formateret computeren, og geninstalleret windows XP, men nu kan jeg ikke længere brænde DVDer og CDer. Har prøvet med Nero, og andre programmer. Hvad kan der være galt?
Avatar billede kalp Novice
10. september 2005 - 14:51 #1
Er det installeret korrekt? Du skal muligvis opgradere firmware i drevet.
Avatar billede kalp Novice
10. september 2005 - 14:52 #2
Du kan se om det er installeret korrekt i enhedshåndtering... prøv også at geninstallere det just in case
Avatar billede zulaff Nybegynder
10. september 2005 - 15:37 #3
I enhedshåndtering står der at den virker. Der fulgte ingen installations disc, e.lig. med til dvd brænderen, så hvordan geninstallerer jeg den? Hvad er firmware?
Avatar billede kalp Novice
10. september 2005 - 15:38 #4
Du markere den i enhedshåndtering og siger fjern.. genstart og geninstaller.

hvis ikke det virker forklare jeg hvad firmware er
Avatar billede strych9 Praktikant
10. september 2005 - 15:48 #5
Hvis du har en mulighed for at smide en fil på web så kan du også lave en rapport fra Nero InfoTool til os:
http://www.cdspeed2000.com/files/NeroInfoTool_301.zip

Men du skal ikke poste den her i spørgsmålet direkte, for den er knageme lang.
Avatar billede zulaff Nybegynder
10. september 2005 - 15:59 #6
Jeg har afinstalleret drevet, og genstartet computeren. Da den fandt nyt hardware, sagde den: "there was a problem installing this hardware" (code 22). Kigger lige på infotools
Avatar billede zulaff Nybegynder
10. september 2005 - 16:01 #7
Kan jeg bruge infotools når jeg har afinstalleret drevet?
Avatar billede strych9 Praktikant
10. september 2005 - 16:01 #8
Til dels i hvert fald.
Men der skulle være en "Enable device" wizard i device manager.
Avatar billede zulaff Nybegynder
10. september 2005 - 16:04 #9
Når jeg forsøger "enable device", siger den at den ikke kunne dette.
Avatar billede zulaff Nybegynder
10. september 2005 - 16:05 #10
Skal jeg forsøge at åbne computeren, og se om den sidder ordenligt i?
Avatar billede strych9 Praktikant
10. september 2005 - 16:24 #11
hmm ja, prøv at afmontere stikket i begge ender og sæt det i igen. (Hiv i stikket, ikke i kablet).
Avatar billede zulaff Nybegynder
19. september 2005 - 15:45 #12
DVD brænderen var sat til samme ledning (det havde to stik), som cd drevet. Jeg har nu taget stikket ud af cd drevet, og dvd brænderen virker nu igen. Er det ikke meningen at man skal kunne sætte begge drev i samme ledning, når der nu er to stik? Hvordan accepterer man et svar? (jeg giver point så snart jeg har fundet ud af dette) Tak for hjælpen.
Avatar billede kalp Novice
19. september 2005 - 16:35 #13
kan dette hjælpe http://hcma.dk/tips41to50.htm#no49 ?

hvis ikke så prøv at installere dette program og se om du kan brænde med det
http://www.cdburnerxp.se/
Avatar billede edbsmeden Nybegynder
20. september 2005 - 09:16 #14
Du kan sagtens have begge drev på dit ene kabel, DVD Brænder som master og cd/dvd drev som slave, du er med på at der er nogle små jumpere bag på dine drev der bestemmer dette? ellers se dem lige efter. Ved samme lejlighed ser du om det er 40 eller 80 leder kabel der bruges, det skulle gerne være 80. Er dette på plads så funker Nero også. Håber du kan bruge dette til noget
Avatar billede edbsmeden Nybegynder
20. september 2005 - 09:20 #15
Lige en ting MASTEREN SIDDER ALTID I ENDEN AF KABLET. Så bræmder øverst og læser neden under, så skal du ik krølle kablet så meget. (;-)
Avatar billede zulaff Nybegynder
25. september 2005 - 18:39 #16
Kunne strych9 og edbsmeden ikke lægge svar ud, så jeg kan give nogle point?
Avatar billede edbsmeden Nybegynder
25. september 2005 - 19:15 #17
Sagtens kan jeg hjælpe dig en anden gang får jeg nok øje på det mvh edbsmeden
Avatar billede strych9 Praktikant
25. september 2005 - 19:28 #18
takker =)