Avatar billede sunejens Nybegynder
10. september 2005 - 13:07 Der er 10 kommentarer

Links ovenpå billed

Hej Alle.

Jeg har et billed hvor jeg gerne vil have placeret nogle hyperlinks forskellige steder ovenpå dette billed. Nogle foreslag til hvordan dette kan gøres enkelt.
Avatar billede old-faithful Praktikant
10. september 2005 - 13:13 #1
Lav et "image map"... der findes programmer der kan lave koden for dig. Se fx http://www.all4you.dk/FreewareWorld/links.php?search=image+map&la=xx
Avatar billede yezbarh Nybegynder
10. september 2005 - 13:13 #2
<table cellpadding="0" background="dinbg.jpg" cellspacing="0" width="248">
    <tr>
        <td width="238" height="312">
          LINKS
        </td>
    </tr>
</table>
Avatar billede yezbarh Nybegynder
10. september 2005 - 13:14 #3
Nå ja.
=)
Sig hvor kordinaterne skal være og dit billede, så fixer jeg.
Avatar billede sunejens Nybegynder
10. september 2005 - 14:51 #4
Billedet er her: http://www.luidiauk.com/education/images/soccer_field.jpg
Det skal drejes 90 grader så det står på højkant og så var meningen at jeg gerne ville have links der hvor fx målmanden skal stå og fx højreback og så videre. Altså ligesom en holdopstilling.
Billedet kunne have width=700 og height=700
Avatar billede yezbarh Nybegynder
10. september 2005 - 21:03 #5
Dvs. at vi skal både rette vinklerne på billedet?
Og sætte hyperlinks ind?

Kan sagtens på 2 min fixe det med hyperlinksne, hvis du gad og lave en skitse i paint hvor selve hyperlinksne skal være.
Avatar billede old-faithful Praktikant
10. september 2005 - 21:56 #6
Er det ikke lettere at downloade et af de programmer jeg har linket til, og gøre det selv? Det er ligeså let som at tegne hvor man vil have sine links...
Avatar billede sunejens Nybegynder
13. september 2005 - 12:10 #7
Nu brugte jeg et af de programmer old-faithful foreslog og de virker også ganske fint. Men jeg ville gerne lave en lille tekst oven på billedet der hvor jeg har placeret mit link.
Nogle foreslag?
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. september 2005 - 12:12 #8
Hvilken slags tekst? Hvis det skal være en del af billedet, kan du jo ændre det oprindelige billede og tilføje tekst.
Avatar billede sunejens Nybegynder
21. september 2005 - 23:43 #9
old-faithful hvis du smider et svar så får du nogle point. Jeg brugte det program du henviste til
Avatar billede old-faithful Praktikant
21. september 2005 - 23:49 #10
Oki doki... takker!