Avatar billede wizdom Nybegynder
10. september 2005 - 11:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Linux SME DHCP Server - Ikke for newbies

Her er der tale om HARDCORE Spørgsmål, jeg skal forsøge at simplificere mit behov så godt jeg kan...

Jeg har en SME stående i front til at agere DHCP for mine 3 andre maskiner, mit store spørgsmål her er som følger...

Jeg har (Naturligvis) styr på mine port forwards  men skal ha tryllet lidt... Som vi ved, kan man sjældent se sin egen webserver fra sin WAN IP men kun fra LAN når man sidder bagved Proff. udstyr, og her kommer balladen så... Jeg kører en GameServer hvor mine brugere bestemt godt kan connecte sig til spillet via WAN men da jeg (kvag ovenstående) ikke kan se mig selv på WAN er jeg derfor heller ikke i stand til at tilslutte mig serveren på WAN, og så er det sikkert nu at du siger..." Så tilslut dig dog på LAN" men listen up guys ^^ på min "Connecter slot" kan jeg kun definere EEN IP og det skulle gerne være den WAN for at brugerne kan tilslutte sig...

Så spørgsmålet er vel som følger...
Hvad skal jeg gøre for at "snyde" systemet til at jeg kan logge på fra WAN siden og ikke fra LAN siden, jeg har haft forsøgt i HOST filen at definere flere host adresser, men uden held...

Endvidere har jeg forsøgt at lave dyndns for at bilde maskinen ind at den hedder noget andet, men dette også uden held.

Jeg ved at vi er inde på noget PASSTHROUGH og NONPASSTHROUGH
men kan ikke liiiige finde disse aspekter i min SME server
Der er points at hente for et svar der duer, jeg er lidt på den uden ^^ Linux FW virker lidt for godt hehe...
Avatar billede wizdom Nybegynder
13. september 2005 - 19:12 #1
Never mind guys... Har selv løst problemet ;)  Ikke mange svar heller :P

Hvis nogle vil lære om hvordan man "omgås" en NON-Passthrough Router, så skriv her
eller mail mig på admin(at)muonline(.)dk, så fixer jeg det for dig...

Hej fra WizDom
Avatar billede wizdom Nybegynder
08. november 2005 - 18:55 #2
Tager forresten selv point ^^