Avatar billede solten Nybegynder
09. september 2005 - 17:39 Der er 3 kommentarer

Hvordan skjuler jeg filer på en web server?

Hvordan gør jeg så man ikke kan tilgå visse filer i mit web katalog ved for eksempel at skrive: www.minside.dk/hemmelig_fil.txt ?
men kun andre sider kan.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. september 2005 - 17:42 #1
Hvis det er din egen web server og vi taler IIS kan du forhindre adgnag med NFTS rettigheder. ellers kan du passwordbeskytte dine filer. Der findes flere løsninger, men det kræver lidt viden og kunden at sætte op
Avatar billede polle007 Nybegynder
09. september 2005 - 17:59 #2
Du laver en fornuftig bibliotekstruktur. F.eks.:

rod-dir
  files
  www

domænet peger på www biblioteket. Filer der ligger i 'files' kan derfor kun læses af scripts på serveren
Avatar billede solten Nybegynder
14. september 2005 - 13:37 #3
Idéen er rigtig god, men jeg har web10 som host og har her et rodbibliotek der hedder:
/usr/home/web/webxxxxx/
dvs alle har adgang til filer i /webxxxxx/
og jeg har ikke adgang til /web/ mappen.