Avatar billede oxygenic Nybegynder
09. september 2005 - 16:42 Der er 1 løsning

IBM A30 , jeg kan kun køre 1400x1050 (fullscreen)

Hej, jeg har netop anskaffet en ældre IBM Thinkpad A30. Mit primære formål med maskinen er til studiebrug, men har netop opdaget at maskinen er hurtig nok til at afvikle en masse af mine yndlingsspil, her i blandt counter-strike.
Mit problem er, at når jeg starter et spil, som er lavet til at køre i en lavere opløsning end 1400x1050 (eksempelvis 640x480 eller 800x600) så bliver skærmen bare mindre. En lavere opløsning end 1400x1050 udnytter altså ikke hele skærmen, men gør bare billedet mindre :(
Jeg har aldrig oplevet dette på andre mærker laptops end IBM.

Nogen der kender en løsning ? Eller må jeg simpelthen bare leve med, at spillene køre i så små "vinduer" at det ikke er til at se hvad der sker på skærmen?

Jeg sætter maximum antal point på højkant, til den/de personer der kan hjælpe mig med dette problem. Jeg har forsøgt at kigge lidt rundt på IBMs egen hjemmeside, men har ikke kunne finde en fullscreen-løsning, hvis man ønsker at køre i lavere opløsninger.
Avatar billede oxygenic Nybegynder
09. september 2005 - 19:34 #1
Jeg fandt svaret på mit eget spørgsmål her:

http://forum.thinkpads.com/viewtopic.php?p=96282#96282

Efter at have søgt lidt på google efter Thinkpad, fandt jeg ovenstående forum, hvor jeg så derefter fik svaret på mit problem.
Jeg kunne selvfølgelig selv have forsøgt at kigge lidt i biossen, men var slet ikke klar over, at der var en feature der kunne streche skærmbilledet. Det ved jeg så nu.