Avatar billede per_pj Nybegynder
09. september 2005 - 16:06 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Er min harddisk død? Hvordan kan jeg redde den?

Sad i går og arbejde på min computer. Computren frøs næsten helt, så jeg trykkede på genstart. Derefter ville computeren ikke finde, eller i hvert fald ikke boote fra IDE-0, min harddisk. Jeg har været inde i BIOS både på min egen og andres computere og computerne kan godt registrere harddisken der. Problemer er når jeg vil boote.
Lige nu prøver jeg så at se om jeg kan overføre indholdet til en anden harddisk. Jeg har sat den anden harddisk til master og min egen til slave. Jeg kan dog ikke se nogen af mine drev, når Windows er åbnet, selvom jeg kan se at den har registreret harddisken. Hvad kan jeg gøre? Har jeg måske sat jumperne forkert?
Avatar billede hcm Nybegynder
09. september 2005 - 16:10 #1
Formoder det er 2000 eller XP. Du skal ind i hardware setup og "importere" harddisken. Hoejre klik paa Denne Computer, og vaelg Administrer. Derefter gaar du i disk management, og saa skulle du gerne kunne se den der. Hoejreklik paa den og vaelg importer. Du skal maaske tildele et drevbogstav til den foer du kan finde den i stifinderen
Avatar billede per_pj Nybegynder
09. september 2005 - 16:19 #2
Der er intet sted hvor der står importer, men harddisk kan godt findes dér. Hvor tildeler jeg drevbogstaver?
Avatar billede hcm Nybegynder
09. september 2005 - 16:28 #3
Hvis du hoejreklikker paa drevet faar du nogle muligheder frem. Saa laenge du ikke formatere eller deleter noget er du okay!
Avatar billede per_pj Nybegynder
09. september 2005 - 16:31 #4
Der står intet om importer, der står kun sådan noget som deaktiver, fjern og opdater driver.
Avatar billede hcm Nybegynder
09. september 2005 - 16:35 #5
Kan du smide et screenshot et sted, eller maile det til mig?
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2005 - 16:36 #6
Hvorfor skriver du ikke en ny MBR??
Avatar billede hcm Nybegynder
09. september 2005 - 16:38 #7
Det er selvfoelgelig en mulighed! Jeg ville bare ha' reddet data inden. Men kan sagtens vaere en god ide
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2005 - 16:40 #8
Jeg har aldrig hørt at det skulle være destruktivt at skrive ny MBR
Avatar billede per_pj Nybegynder
09. september 2005 - 16:40 #9
MBR?
Avatar billede hcm Nybegynder
09. september 2005 - 16:41 #10
Nej, det er bare hvis noget gaar galt. Har altid vaeret lidt forsigtig med FDISK og den slags vaerktoejer...
Avatar billede per_pj Nybegynder
09. september 2005 - 16:41 #11
Jeg kan godt maile dig et screenshot, hvis jeg altså kan få din mail selvfølgelig ;)
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2005 - 16:42 #12
Start op på din XP-skive, husk at trykke på en tadt, vælg reparer fra genoprettelseskonsol, log ind. skriv -> fixboot -> klik enter -> skriv fixmbr -> klik enter -> skriv exit -> klik enter
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2005 - 16:44 #13
tadt=tast
Avatar billede per_pj Nybegynder
09. september 2005 - 16:47 #14
Det prøver jeg lige så, tak for hjælpen indtil videre...
Avatar billede hcm Nybegynder
09. september 2005 - 17:12 #15
mail evt paa hcm@ofir.dk
Avatar billede screem_brille Novice
09. september 2005 - 23:51 #16
hvad var fejlen ? eller blev det løst via email ?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2005 - 09:08 #17
Husk løsningen skal lægges her i tråden iflg. reglerne
Avatar billede hcm Nybegynder
10. september 2005 - 10:38 #18
har ikke modtaget nogen mail...
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2005 - 11:05 #19
Du har da fået 200 point, why??
Avatar billede screem_brille Novice
10. september 2005 - 11:13 #20
Helgec ja det undrede nemlig også mig....
Avatar billede hcm Nybegynder
10. september 2005 - 11:32 #21
Dem fik jeg allerede i starten. Tror per_pj tildelte dem ved en fejl.. Jeg svarer selvfølgelig stadig på spørgsmålet hvis jeg modtager en mail.
Har selvfølgelig heller ikke noget imod at levere dem tilbage hvis per_pj ønsker det, eller dele med andre.
Bare rolig, jeg er ikke ude efter at stjæle noget fra nogen ;-)
Avatar billede per_pj Nybegynder
10. september 2005 - 13:55 #22
Jeg er ikke så kendt på Eksperten.dk. Undskylder fejlen. Problemet er dog desværre ikke løst endnu, men det kigger jeg på...