Avatar billede warezio Nybegynder
09. september 2005 - 14:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilket sprog ville være bedst at lære..

Hej til alle jer virkelig kloge hoveder..

ja nu er tiden endelig kommet til jeg selv skal igang med at lære mit første programmerings sprog..

Men fik et problem.. Der findes jo mange forskellige slags sprog..

C++ & C# og mange andre

Men har hørt disse to er de bedste.. Men C# er .Net og det er C++ ikke

Grunden til jeg skriver dette er jeg har 50k til at bruge og de kurser jeg skal på koster 15k pr stk.. og skal have 3 ialt.. Begynder, novice, og expert..

Men vil jo gerne være sikker på jeg vælger det rette..

Ville gerne have lidt feedback på hvad der er hvad.. Kender dem jo ikke rigtigt.. Og man bliver jo ikke klogere af at installere dem når man ikke rigtigt forstår dem endnu..
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. september 2005 - 14:27 #1
Arne_V har skrevet en masse artikler om netop dette emne, læses med anbefaling

http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=arne_v
Avatar billede warezio Nybegynder
09. september 2005 - 14:33 #2
Takker for svaret
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2005 - 08:49 #3
.NET understøtter faktisk brug af C++ med .NET det som man kalder
managed C++

men det er dog ikke ret meget brugt sammenlignet med almindelig/unmanaged/native C++
Avatar billede warezio Nybegynder
12. september 2005 - 10:20 #4
Har det lidt svært da jeg som sagt ligger mellem at vælge enten C++ eller C# ..

C# skulle vist bare minde en del om java har jeg hørt
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2005 - 11:03 #5
C# ligner Java meget
Avatar billede warezio Nybegynder
12. september 2005 - 15:31 #6
Arne V.. Ville meget gerne have en lille snak med dig over msn eller noget..

Det lyder jo til du har en del forståelse indenfor de sprog..

Min situation er jo lidt akavet..

Må jeg vælge C# C++ eller VB og har kun en gang til at vælge .. Da firmaet giver en engangs beløb på 60.000 for at komme i et kursus som vil tage en lidt længere periode..

Og ønsker jo ikke at vælge forkert..

Mit ønske er faktisk lidt simpelt ønsker bare at kunne lave et program uden de store begrænsninger.. Undre mig faktisk meget over hvorfor der ikke kun er et sprog, da jeg altid har troet at programmere er et univerialt sprog, dette giver mig nemlig meget forvirring, ingen har rigtigt kunne forklare mig hvad forskellen er..

Min msn er Warezio@hotmail.com

Som mit nick.. håber vi kan tage en kort lille snak, ville være yderst behjælpeligt..

Tak
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2005 - 19:41 #7
jeg bruger ingen IM programmer