Avatar billede kristiannn Nybegynder
09. september 2005 - 13:43 Der er 30 kommentarer og
3 løsninger

wrt54g virker ikke med tråsløs!?

har lige købt en wrt54g trådløs router fra linksys... den virker skam fint nok så længe jeg bruge netværkskabel, men så snart jeg prøver med trådløst netværk vil ingen af mine computere finde den... jeg har fulgt den manual der fulgte med, men er stadig ikk kommet videre.. nogen der har haft det problem eller ved hvordan man fixer det?

mvh
kristian
Avatar billede sevelsted Nybegynder
09. september 2005 - 14:01 #1
Jeg har netop installeret en sådan router.

Sæt netværkskablet direkte fra din computer over i routeren og kør cd'en der fulgte med. Når du er færdig med opsætningen, sætter du netkablet fra modemet tilbage i routeren.

Det skulle virke :-)
Avatar billede ahave Nybegynder
09. september 2005 - 14:19 #2
Det trådløse er deaktiveret som default i wrt54g, den skal du slå til under wireless. Eller gør som _sevelsted skriver. Den har adressen 192.168.1.1.
/ahave
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. september 2005 - 14:24 #3
Når du har aktiveret det trådløse net på routeren, så skal du også vælge hvilken kanal, og hvilken SSID du vil anvende. Både SSID og kanalen, skal du også have fortalt det trådløse netkort om.
Avatar billede kristiannn Nybegynder
09. september 2005 - 14:35 #4
tusind tak for de hurtige svar :-)

jeg har gjort det med at smide cd'en i og følge vejledningen, men der hjalp ikke...

dragonknight - hvordan ændre man ssid og kanaler i sit trådløse netkort? har indbygget trådløs intel pro netkort i begge mine laptops
Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 14:40 #5
Sidder selv med indb. wireless i laptop. Kan du finde din SSID og channel fra din router? Og har du ENABLE dit trädlöse signal?
Avatar billede kristiannn Nybegynder
09. september 2005 - 14:43 #6
nej kan ikke finde ssid eller channel fra min router gennem mit trådløse netværk... og det er enabled inde under "netværksforbindelser"
Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 14:45 #7
er du inde i din router? Underwireless stär der de info du skal bruge. Altsä i förste omgang glemmer vi lige dit netkort, og holder focus pä din router. Brug kabel när du skal ind i din router
Avatar billede kristiannn Nybegynder
09. september 2005 - 14:46 #8
jep er inde i min router via 192.168.1.1
Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 14:46 #9
du kommer ind i routeren ved at skrive i din browser 192.168.1.1
Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 14:47 #10
finder du wireless? Channel nr ...sikkert 11 og ssid? Dit SSID kan du evt göre personligt og ändre det til noget andet.
Avatar billede kristiannn Nybegynder
09. september 2005 - 14:49 #11
network mode: mixed
ssid: linksys_SES_23577
channel: 11 - 2.462ghz
Avatar billede kristiannn Nybegynder
09. september 2005 - 14:49 #12
wireless ssid broadcast: enabled
Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 14:50 #13
derefter skal de info tilföjes pä dit netkort. Kontrolpanel/netvärksforbindelser/trädlös netvärk - evt egenskaber
Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 14:51 #14
ändre dette (ssid: linksys_SES_23577)  til noget personligt - og lidt kortere ;-)
Avatar billede kristiannn Nybegynder
09. september 2005 - 14:51 #15
er inde under trådløs netværk > egenskaber - hvor kan jeg så indsætte det? sys ikke lige jeg kan finde noget
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. september 2005 - 14:52 #16
Da jeg satte min første WRT54G op var den ikke korrekt resat fra fabrikken. Og Wireless virkede derfor ikke korrekt.

Reset din Router ved at holde reset knappen bag på den inde, i mindst 10 sekunder!
Avatar billede kristiannn Nybegynder
09. september 2005 - 14:52 #17
ssid er ændret til noget nemmere :-)
Avatar billede kristiannn Nybegynder
09. september 2005 - 14:53 #18
james_t_dk, tak for dit svar, prøver jeg hvis det andet her slår fejl :-)
Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 14:53 #19
En god ide er altid at slä din firewall og decryptering fra mens du leger med disse tilslutninger. När alle pcere er korrekt tilsluttet, kan du lege lidt med web-crypteringen og dine nye koder.. ;-)
Avatar billede kristiannn Nybegynder
09. september 2005 - 14:54 #20
firewall og andet er slået fra
Avatar billede kristiannn Nybegynder
09. september 2005 - 15:01 #21
er inde under trådløs netværk > egenskaber - hvor kan jeg så indsætte det? sys ikke lige jeg kan finde noget
Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 15:53 #22
spiste lige... Fandt du det eller?
Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 16:00 #23
Bruger du XP? Hvis ja er det ret nemt. Ind i netvärksforbindelser, höjreklik pä dit netkort, vis trädlöse netvärk. Der ude i höjre side kan du köre guiden - og indsätte din SSID og channel...
Avatar billede kristiannn Nybegynder
09. september 2005 - 16:07 #24
har tilføjet mit ssid nu med den guide, men den kan stadig ikke finde noget... :-(
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. september 2005 - 16:11 #25
Når du trykker på start, er der så ikke et sted, hvor der står noget i nærheden af "Vis trådløse forbindelser". Den klikker du på, og derinde kan du sætte netkortet op til SSID og kanalen den skal bruge. Der må være under noget der hedder advanceret opsætning, eller noget i den retning.

SSID og kanalen har du fra dengang du brugte tråd til routeren, og satte den op til trådløse.
Avatar billede kristiannn Nybegynder
09. september 2005 - 16:15 #26
dragonknight - kan ikke lige finde det du taler om... jeg fulgte borgmesterens guide og der kunne jeg skrive SSID, men kanalen blev jeg ikke spurgt om...
Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 16:17 #27
Nu bliver det vist lidt mystisk... Dobbelt-tjek lige at du har enablet wireless, og hvis ja, sä reset lige routeren igen. Hvis ikke det hjälper tyder det pä der ikke sendes fra din router - og den skal byttes - - - evt til en ALLNET ;-)
Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 16:21 #28
Jeg sidder med samme indbygget trädlöse netkort, og channel'en er automatisk - sorry.
Avatar billede kristiannn Nybegynder
09. september 2005 - 16:25 #29
jeg prøver lige at skrive til getmore hvor jeg har købt den, ku godt lyde som om den sku byttes så
Avatar billede kristiannn Nybegynder
09. september 2005 - 16:25 #30
mange tak for hjælpen ellers :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. september 2005 - 17:33 #31
Kanalen vælger du i egenskaber for dit netkort på den bærbare ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. september 2005 - 09:28 #32
Seriøst har du prøvet at resette den!!!! Det løser altså helt afsindigt mange problemer.

Desuden er der en taste kombination på de fleste bærbare der skal tastes for at aktivere trådløst. Det er en sikkerheds feature, så trådløst ikke er tændt når du foreksempel flyver!
Avatar billede kristiannn Nybegynder
11. september 2005 - 13:27 #33
har prøvet at resette den... hjalp ikke..

og trådløs er aktiveret, for kan sagtens springe på diverse hotspots..