Avatar billede spaseren Nybegynder
09. september 2005 - 13:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

jeg har et bundkort med lysleder til lyd

jeg har et bundkort med lysleder til lyd MEN KAN IKKE F[ DEN TIL AT LAVE SOUROUNT MEN KUN STERIO LYD HAN NOGEN HJ;LPE MIG
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. september 2005 - 13:12 #1
Hvor skal du have det hen, lyden ? ?
Avatar billede spaseren Nybegynder
09. september 2005 - 13:19 #2
jeg skal have den fra computeren ned i en reciver og ud i h'jtaqleren\
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. september 2005 - 13:22 #3
Og receiveren har SPDIF Optical indgang ?
Avatar billede spaseren Nybegynder
09. september 2005 - 13:23 #4
ja
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. september 2005 - 13:26 #5
Sidder det optiske stik på selve bundkortet, eller er det på et lille kort, som er forbundet til bundkortet med en ledning ?
Avatar billede spaseren Nybegynder
09. september 2005 - 13:28 #6
det sidder paa bundkortet
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. september 2005 - 13:34 #7
Er det aktiveret i BIOS ? ?

Bruger du kun optisk forbindelse mellem maskinen og receiveren, eller har du også et stereo audio kabel ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. september 2005 - 13:35 #8
For øvrigt, så skal jeg på min receiver fortælle den, at signalet kommer ind i optisk indgang.
Avatar billede spaseren Nybegynder
09. september 2005 - 13:38 #9
der er kun et optisk kabel jeg har sl[et det til p[ min reciver
det er ogs[ sl[et til i bios
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. september 2005 - 13:42 #10
Du skal huske at du ikke får surround sound ud af en stereo fil. Det er vil et rigtig surround medie du afspiller i PC'en, som en DVD ? ?
Avatar billede spaseren Nybegynder
09. september 2005 - 13:43 #11
det ved jeg godt men den kan ikke finde mine baaghojtelere og suben kun fronth'jtalerne og center vil der komme lyd ud af]
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. september 2005 - 13:53 #12
Du kunne prøve med at downloade de sidste lyddriver fra bundkorteproducenten.

Hvilken type Dolby Digital er det du forsøger at få over til din receiver ?
Avatar billede spaseren Nybegynder
19. februar 2006 - 12:14 #13
nej