Avatar billede eraserhead Nybegynder
08. september 2005 - 21:43 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Kan modtage, men ikke sende? Express 6 + Telia

Jeg har lidt problemer.

Jeg kan modtage post, men ikke sende.
Jeg får denne fejl:
Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'xxx'. Emne 'Test', Konto: 'xxx', Server: 'smtp.telia.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '554 <xxx>: Relay access denied', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79

Jeg bruger Windows XP Home og Outlook Express 6
Avatar billede rebecca Novice
08. september 2005 - 21:52 #1
hvilken forbindelse har du modem, stofa ?
Avatar billede eraserhead Nybegynder
08. september 2005 - 21:57 #2
TDC ADSL.
Avatar billede rebecca Novice
08. september 2005 - 22:07 #3
Du kan på denne side hente en automatisk opsætning til autlook express>> http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71505

Prøv og tjek så om det funker
Avatar billede rebecca Novice
08. september 2005 - 22:09 #4
Så vidt jeg kan se mangler du et A foran SMTP på din udgående post server til udgående skal være asmtp.telia.dk
Avatar billede eraserhead Nybegynder
08. september 2005 - 22:10 #5
Jo, jah. Men email-kontoen er jo hos Telia. Det er godt nok TDC's bredbånd, men Telias mail. Jeg har prøvet opsætningen fra Telias hjemmeside - uden held.
Avatar billede leif Seniormester
08. september 2005 - 22:11 #6
Da du bruger en TDC forbindelse skal du bruge TDC's smtp server, der findes smtp.mail.dk og asmtp.mail.dk (Hvor du skal slå godkendelse med dit kundenummer til)
Avatar billede rebecca Novice
08. september 2005 - 22:12 #7
du skriver du bruge TDC adsl men I tesksten du har sat ind er det TELIA ?

Hvis du bruger TDC adsl skal udgående server være asmtp.mail.dk
Avatar billede eraserhead Nybegynder
08. september 2005 - 22:17 #8
Det var jo bare det der skulle til. Man skal altså bruge TDC's smtp og Telias Pop3!
Smid svar begge to så vil jeg belønne. Tak.
Avatar billede rebecca Novice
08. september 2005 - 22:20 #9
svar
Avatar billede eraserhead Nybegynder
08. september 2005 - 22:27 #10
Kom så Leif! Svar.
Avatar billede leif Seniormester
08. september 2005 - 22:31 #11
eraserhead -> Du skal altid bruge den SMTP der er med internetforbindelsen uanset hvor du henter dine emails.

Sorry, man ikke sidder her døgnets 24 timer !
Avatar billede leif Seniormester
08. september 2005 - 22:31 #12
Smider også lige et svar.