Avatar billede tranceaddict Nybegynder
08. september 2005 - 16:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MPEG i Windows Media Player 10 Mobile

Hej,

Jeg sidder med en Pocket PC med Windows Media Player 10 Mobile, men det forkommer mig, at jeg ikke kan afspille MPEG-filer i den.
Der er præinstalleret et andet program, PocketTV Pro, som kan køre MPEG-filer.

Jeg vil gerne kunne afspille MPEG i WMP, så jeg kan skrotte PocketTV Pro.

Desværre kan jeg ikke finde codecs til WMP Mobile nogen steder :(
Men kan det virkelig passe at denne version af WMP ikke kan spille MPEG?

Jeg har forsøgt at ændre file assosiations med et tweaking-program, sådan at WMP skulle afspille MPEG istedet for PocketTV Pro, men så får jeg bare en fejl i WMP når jeg forsøger at afspille.

Jeg håber nogen kan kaste lidt lys over sagen, og hjælpe mig på vej...
Avatar billede mtj111 Novice
08. september 2005 - 21:17 #1
Så vidt jeg har gennemsøgt dette problem (har det også selv), så er der ikke nogen anden løsning end at skrotte WMA og downloade et andet.

(Og hvordan skrotter man så WMA?... Simpelt: Det kan man ikke...)

Microsoft har åbenbart bestemt at man skal have WMA liggende på PDA'en!?!

Michael
Avatar billede mtj111 Novice
06. november 2005 - 20:31 #2
Tranceaddict>> På tide at få lukket?
Avatar billede ajenbo Nybegynder
09. december 2005 - 19:59 #3
prøv http://tcpmp.corecodec.org/download det kan af spilde de flest video formater

- AVI (*.avi)
- Matroska (*.mkv, *.mka)
- MP4 (*.mp4, *.m4a)
- Ogg Media (*.ogg, *.ogm)
- ASF (*.asf)- DivX
- XviD
- MPEG4-SP (plus B-frame support)
- MPEG1
- M-JPEG
- Windows Media Video (on Windows Mobile devices)
- Mpeg 1 Layer III
- Ogg Vorbis
- Musepack
- Windows Media Audio (on Windows Mobile devices)
- AC-3
- AMR
- Adpcm, uLaw
Avatar billede mtj111 Novice
19. december 2005 - 22:13 #4
TranceAddict>> Kan du bruge det til noget???
Avatar billede tranceaddict Nybegynder
22. december 2005 - 08:03 #5
ajenbo:

For mig at se, installerer det en selvstændig player... Ikke lige hvad jeg var ude efter.
Avatar billede ajenbo Nybegynder
22. december 2005 - 09:26 #6
Tror ikke der er så meget andet at gøre.
Avatar billede mtj111 Novice
22. december 2005 - 10:51 #7
Det er desværre ikke andet at gøre end at installere en selvstændig player, da microsoft sandsynligvis ikke har planer om at lave MediaPlayer, så den kan læse flere filtyper.

Men Ajenbo's forslag lyder godt... den kommer lige på PDA'en og den "store" computer :-)

Michael
Avatar billede tranceaddict Nybegynder
22. december 2005 - 15:27 #8
Øv :(

Men tak for hjælpen :)