Avatar billede baileys Nybegynder
08. september 2005 - 12:02 Der er 9 kommentarer

VMware Workstation og Windows

Jeg er daglig bruger af både Windows XP og Linux på min bærbare - da jeg udvikler applikationer til begge, og har en forkærlighed for div. spil der kører på Windows.

Jeg har længe hørt om VMware Workstation 5, og efter en præsentation af systemet på deres hjemmeside, går jeg nu med tanker om at køre linux på min bærbare, og bruge VMware til at udvikle og teste i Visual Studio, samt køre Battlefield 2, og så bare generelt bruge linux til alt andet.

Er det en god ide? Eller vil jeg miste en masse systemressourcer ved udvikling, samt kører to operativ-systemer på samme tid? Og hvad med krævende spil, gennem VMware (pt. kører spillet godt og tilfredsstillende)?

Min bærbar, som egentlig ikke er en bærbar, men en portable desktop computer, har følgende specs: Athlon64 3700+, 2.4 Ghz, 1 Gb ram, og noget ATI Radeon Mobility 9700 med 128 mb dedikerede ram.

Eller ville det være waste of money?
Avatar billede screem_brille Novice
08. september 2005 - 12:12 #1
jeg ville IKKE spille på den måde, men det skal da nok være muligt, men så hellere en dual boot istedet for
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2005 - 12:12 #2
Jeg ville kalde det for "waste of money?" det er simpelthen for recourcekrævende til at man kan bruge det til andet end testarbejde
Avatar billede baileys Nybegynder
08. september 2005 - 12:27 #3
Jeg kunne også lave det den anden vej rundt - køre Windows, og bruge Virtual PC 2004 (som jeg allerede har msdn-licens til) til Linux.
Avatar billede screem_brille Novice
08. september 2005 - 12:28 #4
det var nok smartere ja ;)
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
16. september 2005 - 14:25 #5
Du kan ikke køre 3D spil gennem en Virtuel Maskine. Det er ingen Hardware redering understøttelse og det vil derfor ikke køre tilfredsstillende for dig.

Du kan dog som helgec nævner køre Windows på maskinen og så køre Linux i en Virtuel Maskine. Jeg vil dog anbefale VMware Workstation da den performer bedre end MS Virtuel PC, specielt når man kører Linux sjovt nok :)

Hent en Gratis Trial hos VMware og prøv det af.
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
16. september 2005 - 14:25 #6
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
02. november 2005 - 07:48 #7
Har du fået svar på dit spørgsmål?
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 12:10 #8
Hvad så, har du ikke fået løst dit problem ??
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 01:13 #9
brug for mere hjælp ?