Avatar billede mik28 Seniormester
07. september 2005 - 19:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

webmin, brugere skal kunne oprette mailadresser

Hej Eksperter,

Er der en som kan fortælle mig hvordan jeg sætter webmin op på en måde så brugere kan oprette mailadresser på deres egne domæner.
Avatar billede marsch Nybegynder
08. september 2005 - 08:24 #1
Installer evt Qmail via guiden qmailrocks.com så det er dog ikke via Webmin, men guiden lige til at gå til.
Avatar billede mik28 Seniormester
08. september 2005 - 09:37 #2
Så vidt jeg kan se er der ikke en version til Mandrake
Avatar billede mik28 Seniormester
08. september 2005 - 09:48 #3
Hvis jeg har 2 domænere aaa.dk og bbb.dk, og bruger 1 skal kunne oprette mailadresser på aaa.dk og bruger 2 skal kunne oprette på bbb.dk. Hvordan sætter jeg det op
Avatar billede marsch Nybegynder
08. september 2005 - 10:25 #4
Finder en guide til Qmail på mandrake.
Qmail var min grund til at skifte fra mandrake til fedora, samt at næsten alle guides til linux, har beskrivelse til enten redhat eller fedora. Bare lige en lille erfaring.
Igennem qmail har men en qmailadmin hvor at man bliver administrator for hver sit domaine.
Avatar billede mik28 Seniormester
08. september 2005 - 11:20 #5
Man kan altså ikke instalerer qmail på mandrake, eller hvad
Avatar billede marsch Nybegynder
08. september 2005 - 11:39 #6
Jo det kan man sikkert, jeg fik en masse fejl, og skulle patche hele tiden under compilingen, så efter ca 1 måned droppede jeg det, fandt så qmailrocks.com guiden, så installerede jeg fedora som forsøg, og fik det til at virke rimelig nemt, så derfor har jeg skiftet.
Derudover har jeg installeret trådløst netværk på den og det eneste linux jeg kunne finde guide til var fedora
Avatar billede mik28 Seniormester
08. september 2005 - 13:40 #7
Jeg har bare ikke alt for meget lyst til at droppe Mandrake for alt andet virker fint, og det har taget en krig at få til at spille :-)
Avatar billede marsch Nybegynder
08. september 2005 - 13:45 #8
Du kan jo evt prøve at google qmail på mandrake, det er 1 år siden at jeg prøvede og der kan da nået at være sket en masse siden.
PS: det her er ikke for at få dig til at skifte, men Fedora kører også udemærket med KDE. det bruger jeg(gammel skade fra mandrake)
Avatar billede mik28 Seniormester
08. september 2005 - 13:50 #9
Jeg har såmend prøvet at søge på google, men uden det store held
Avatar billede marsch Nybegynder
08. september 2005 - 15:20 #10
Jeg tror ikke at jeg kan bidrage mere her!
Avatar billede mfalck Praktikant
18. september 2005 - 09:03 #11
brug usermin i webmin:

What is Usermin?
Usermin is a web interface that can be used by any user on a Unix system to easily perform tasks like reading mail, setting up SSH or configuring mail forwarding. It can be thought of as a simplified version of Webmin designed for use by normal users rather than system administrators.

http://www.webmin.com/uintro.html
Avatar billede mik28 Seniormester
15. oktober 2005 - 08:18 #12
lukker