Avatar billede solten Nybegynder
07. september 2005 - 14:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mailprogram der notificerer når der modtages mail.

Jeg bruger Microsoft Outlook, men kunne godt tænke mig at der kom en besked på computeren når jeg modtager en mail. Så jeg altså får mailen med det samme og ikke kun når jeg selv tjekker. Så vidt jeg ved skal outlook være åbent, og kan ikke køre i baggrunden, for at gøre dette. Jeg synes det er overkill at have et program som outlook kørerne for kun at udnytte den simple proces at automatisk tjekke for mails med reglmæssige mellemrum.
Kan Microsoft outlook gøre dette eller er der andre mailprogrammer der kan ? De må gerne være simple og derved ressource besparende.
Avatar billede christoffero Nybegynder
07. september 2005 - 14:15 #1
Køre selv Outlook og det tager 4.4MB RAM her og ca 0% af cpu kraften konstant, køre via exchange server
Avatar billede solten Nybegynder
07. september 2005 - 15:04 #2
Problemet er at jeg hurtigt kommer til at køre mange programmer:
antispyware, antivirus, musikprogrammer, netværksprogrammer, mailprogrammer og hvad jeg end bruger aktuelt.
Jeg er helt enig i at enkeltvis er de ikke særligt ressource krævende, men jeg kan konstatere at de tilsammen belaster computeren betydeligt. Jeg vil derfor gerne at alle processor er så ressource besparende som muligt. Outlook virker som en stor applikation at køre for at løse en så simpel opgave.
Avatar billede daki Juniormester
07. september 2005 - 15:16 #3
Jeg bruger denne, den er ganske udemærket og kræver ikke mange ressourcer.
http://www.ppsoft.dk/Mailcheck_Dan.htm
Avatar billede solten Nybegynder
07. september 2005 - 20:46 #4
Det var lige det jeg søgte!!! Tak.
Hvis du vil have pointene så send lige et svar daki.
Avatar billede daki Juniormester
08. september 2005 - 08:27 #5
Og der kom et svar her :-)
Glad for at kunne hjælpe